Digitalkanera för en tusenlapp?

Tänkte det var dags för mig att investera i en liten smidig digitalkamera för runt tusenlappen.
Varför så billig?
Helt enkelt för att det brukar vara en viss åtgång på saker jag köper till att användas ute i skog och mark ;)
Jag är medveten om att kvalitén kanske blir lite sämre på bilder etc, men det är därför jag frågar efter den bästa för billigast peng.
Vad kan ni rekommendera?

Detta verka vara vad du är ute efter:
Konica Digital Revio C2
Bygg i aluminium. 1.2 Mpixel. Vanliga AAA batterier.

Kostar 985:- på:

http://www.cyberphoto.se/

Beställ den omedelbart om det är den du vill ha.
Kamerorna tar snabbt slut ju närmare sommaren vi kommer.

/Håkan

Låter ju som om det kan vara något.
Men fungerar den även om jag skulle vilja framkalla bilder via en fotoaffär?
( Ja jag är en rookie inom detta område...)

Antar att kanske går att bränna till en skiva som jag kan lämna in eller?...

får man tillräckligt bra upplösning på 1,2Megapixel så att det e värt att göra papperskopior? om jag inte har fattat det fel så behöver man komma upp i runt 2Megapixel för att få "foto"-kvalitet på A5-format.. Jag är oxå en sopa innom detta området så jag har säkert fel!! (vet man inte vad man babblar om så ska man hålla flabben!!)

Surfa in på www.pixmania.com

Kika på http://www.pixmania.com dom brukar ha sjyssta priser. Problemet i den där prisklassen är att man i princip inte får nått minne i kameran. Jag har själv en Samsung Digimax300 som jag är nöjd med. Den har en upplösning på 3.2 Mp och kostar runt 1200-1300 kr. Den har dock bara digital zoom och 16 Mb minne (går att ta 15 bilder med högsta upplösningen).
Om du vill ha papperskopior så är det bara att bränna ner filerna på en cd och gå till en fotoaffär.

1200-1300 är ju inte så blodigt för en kamera, från 900kr menar jag.
Om kvalitén blir bättre, plus zoom etc..
Ska genast kolla upp det

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg