Devold

Någon som vet var man kan få tag på Devolds underkläder? Köpte ett par merinoullkalsonger av det märket på Svalbard i vintras och är rätt fast. Kan dock inte hitta märket i Sverige!

Jag köpte ett Devold-underställ på Arcteryx-butiken i Stockholm förra året ... gissar att dom fortfarande för märket ...

Nånstans i min lilla hjärna poppar det upp att jag i en profil här på utsidan sett en snubbe som säljer Devold-ställ... men vad hette han? Tror han var från Jämtland iaf om det kan vara till hjälp.

Factory Outlet

För rätt många år sen, 1998 närmare bestämt, besökte jag deras Factory Outlet i Langevåg strax utanför Ålesund. Värt ett besök för den som har vägarna förbi, om affären fortfarande finns kvar.

Devolds underställ är riktigt bra. Brukar köpa ett plagg varje gång jag är i Longyearbyen. Tröjan "multisport" är favoriten, använder den till allt från löpning till vintertältning.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg