Detektivtråd nummer 4

För att få lite bakgrund till varför jag skapar denna tråd se den här tråden. Detta är alltså inte någon härmning av "gissa position"-tråden. Long story short: jag hittade ett Sverigebildspel på youtube och vill veta var exakt bilderna är tagna.

De nya platserna jag söker namnet på är de 6 bilder som följer nedan. I vanlig ordning är det inte bara fjällbilder jag eftersöker (denna gång är de i en minoritet).

Jag personligen tror att första bilden är från Gotland (finns väl inga raukar på andra håll i landet?), men var på Gotland är frågan.

Andra bilden har jag faktiskt ingen aning. Antingen västkusten eller Höga kusten.

Tredje bilden gissar jag också Gotland, men var?

Fjärde bilden gissar jag Storsjön med Hoverberget i bakgrunden, men är absolut inte säker.

Femte bilden torde vara Indalsälven någonstans, men om någon vet mer exakt var så hojta till.

Sjätte bilden har jag faktiskt ingen aning om.

Bilagor

• bild1.jpg
    bild1.jpg
    47.1 KB · Visningar: 379
  • bild3.jpg
    bild3.jpg
    12.3 KB · Visningar: 373
  • bild4.jpg
    bild4.jpg
    33.9 KB · Visningar: 383
  • bild6.jpg
    bild6.jpg
    33 KB · Visningar: 377
  • bild11.jpg
    bild11.jpg
    40.8 KB · Visningar: 374
  • bild12.jpg
    bild12.jpg
    30.2 KB · Visningar: 371
2:an borde vara västkusten. Det är troligtvis en solnedgång i bakgrunden, och då måste det vara på västra sidan Sverige. Var det är vette tusan. Jag kan tänka mig att det är någonstans i Fjällbackaskärgården kanske?

5:an är Indalsälven, men var vette tusan... Här är på sidan är nog orginalbilden i alla fall, http://www.si9am.se/svtourist.htm

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bergtagen.skogstok Ny detektivtråd: Vilket berg är detta? Fjällvandring 5

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg