Det här med pissflaska

Glömde säga att man ibland ser fyllda flaskor med urin längs E4. Enligt polisen är det yrkesförare som inte har tid utan pinkar i farten. Så den kan vara en tidsbesparare för upptagna människor. Kanske något att börja marknadsföra i lyxvariant till politiker och bankdirektörer?

Vuxenblöja används inte bara på åldersdomshem och inom sjukvården - t ex yrkesdykare använder ibland blöja vid långa uppdrag.

/Patrik,

PS
Det finns två sorters våtdräktsdykare - de som kissar i dräkten och de som ljuger :)
DS

Jag har alltid varit mycket konfunderad över fenomenet pissflaska. Nu har jag visserligen inte slagit läger i förhållanden där det skulle vara hälsovådligt att ta sig ut en vända om natten, men vad är egentligen grejen?

Grejen ær væl just att man kør pissflaska nær det ær hælsovådligt att ge sig ut, dvs. inte vært energiførlusten att ge sig ut. Har faktiskt aldrig hørt att andra æn typ høghøjdsalpinister bruka detta, helt klart en nyhet før mig isåfall också.

De enda få gånger jag faktiskt gjort nummer ett i flaska ær antingen nær det varit typ -45 ute, høg højd, snøjævligt, mørkt och man på toppen av grædden varit inpackad i både dunbyxor och sovsæck før att inte frysa ihjæl. Alternativt nær det varit førbjudet att utføra sina behov annat æn i medtagen behållare (lex Denali). Testa att skita i burk och INTE kissa samtidgt = omøjligt.

Men med ålder kommer ju också frekvensen att kissa oftare, OM jag var tvungen att gå ut 10ggr per natt kanske jag skulle øvervæga att køra flaska vid normala turer också?

Har en jobbat i äldrevården vet en att det finns mängder med lösningar!

Finns flaskor som är designade för att ha liggandes mellan benen för att, som man, kunna kissa liggande utan att det rinner åt fel håll (dock svårt att kissa liggande säger de som prövat). Finns ju som sagt även uridom, olika nr:2:lösningar i form av olika skålar och pottor (oftast med tillhörande stol). Uridom känns dock som den smidigaste lösningen. Bara att ta en nattpåse och pinka på!

Men varför inte spara påsarna och göra lite DIY-tweed? ;)
https://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20070915145852AA6cJSi

Glömde säga att man ibland ser fyllda flaskor med urin längs E4. Enligt polisen är det yrkesförare som inte har tid utan pinkar i farten. Så den kan vara en tidsbesparare för upptagna människor. Kanske något att börja marknadsföra i lyxvariant till politiker och bankdirektörer?

Är det verkligen så? tror det kan vara cocacola flaskor - solljuset bryter ned färgämnet och det blir pissegult?
Har noterat fenomenet och kommit fram till denna slutsats.

Grejen ær væl just att man kør pissflaska nær det ær hælsovådligt att ge sig ut, dvs. inte vært energiførlusten att ge sig ut. Har faktiskt aldrig hørt att andra æn typ høghøjdsalpinister bruka detta, helt klart en nyhet før mig isåfall också.

Segelflygare använder flaska vid långflygningar.
Stridspiloter använder blöja...

Tror det där med pissflaska kan vara lite spykologiskt. De gånger jag tältat på vintern så har jag haft med mig en pissflaska men den har aldrig blivit använd. Skulle inte förvåna mig om jag inte tog med den så skulle behovet uppstå omgående.

En klassisk metod att göra ren mynningsladdarna var att sätta en propp i fänghålet och pissa pipan full. Amoniaken löser kol och svavelresterna.

Aktiverade just min sida på ett stort socialt nätverk. Deaktiverades innan min resa genom Norge. Saxat;
"En helt vanlig morgon: 1: Öppna ögonen. 2: Bryt loss istapparna från taket och släng ut dem genom takluckan. 3: Ta på kläder och kryp in, sittandes i sovsäcken för att undvika hypotermi. 4: Hacka loss sked, tandborste och diverse ätverktyg från köksbrickan. 5: Slå hål på isen som bildats i alla termosar och koka vattnet. Ställ kissflaskan bredvid köket för att kunna tömma den."
(Jag är vän av lite för få ord).

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg