Depression

Sitter här på jobbet med svår abstinens.
Laxen går till i Torneälven, och jag kommer inte iväg förrän på tisdag. En härlig tältvecka hägrar och det enda jag kan trösta mig med är och fylla på lagren av laxflugor
Finns det fler ute i det avlånga landet som tvingas lida outhärdliga plågor?

MVH
Pack

där ser man

Jag har tidigare försökt prata lax på fluga här på forumet utan att få något direkt gehör. Detta året så blir det ingen laxsemester utan harrsemester i Jämtland istället(jag e inte ledsen för det)... Laxen får jag ta på helger och vardagskvällar i Örekilsälven istället. Jag lider precis som du då det e 2 fruktansvärda veckor kvar innan jag kan komma iväg på 14dagars fiske.

Obs ej Jofa. Fick problem att logga ut Jonas. Så jag(Pack) tjuvar lite av Jonas användare.
P.S Vi jobbar på samma ställe!

Nå hej!

Hörde att en femkilos lax togs för en vecka sedan uppe i Taavaätno. I Kalixälven så har det i över en vecka nu stigit över ungefär 200 laxar per dag genom laxtrappan.

ÅÅÅÅHHHHH, hela kroppen skriker av längtan. Och just nu jobbar man så mycket att man precis bara hinner hem för lite sömn, så inte ens vardagsfisket hinns med.
Försöker få ihop packlistan mellan varven samt söka efter laxrapporter på nätet.

14 dagar! Blir det tältboende i ett sträck, eller?

Hur är det i Jämtland gentemot Kirunafjällen?

Pack

jofa; sa:
Obs ej Jofa. Fick problem att logga ut Jonas. Så jag(Pack) tjuvar lite av Jonas användare.
P.S Vi jobbar på samma ställe!

Nå hej!

Hörde att en femkilos lax togs för en vecka sedan uppe i Taavaätno. I Kalixälven så har det i över en vecka nu stigit över ungefär 200 laxar per dag genom laxtrappan.

ÅÅÅÅHHHHH, hela kroppen skriker av längtan. Och just nu jobbar man så mycket att man precis bara hinner hem för lite sömn, så inte ens vardagsfisket hinns med.
Försöker få ihop packlistan mellan varven samt söka efter laxrapporter på nätet.

14 dagar! Blir det tältboende i ett sträck, eller?

Hur är det i Jämtland gentemot Kirunafjällen?

Pack

Det blir ca: hälften tält och hälften stuga under vistelsen. Skilnaden mellan Jämtland och Kirunafjällen vet jag inte eftersom det e min första Jämtlandstur, har varit i områdena runt Kiruna, underbart!!

Fjällen!

Kiruna, Västerbottens eller jämtlandsfjällen.
Det gör detsamma!!
Det underbara är att komma ut på fjället och känna naturen!!
Sedan varierar fisket givetvis, men jag har noterat att med åren prioriterar jag mer natursköna platser framför "heta" fiskeplatser.
Fasiken vad jag längtar upp på fjället när ni börjar diskutera det!! själv satsar jag nu stenhårt på lax i Norrlandsälvarna än så länge, men nog blir det att åka upp till fjälls om några veckor nog.
Det är ändå något extra.
Ha en trevlig fiskesommar!!

Naturupplevelsen

Ja, jag har insett att på detta forum har de flesta en oerhört härlig inställning till fiske.
Det är ingen rekordjakt, utan upplevelsen som räknas, och det tycker i alla fall jag är bra.
Själv brinner jag för detta dygnet runt, året runt och finner ingen ro förrän jag är vid vattnet.
Sedan är det givetvis en sak att sita vid en lummig fjäljokk, än att jaga lax i Ängesån, det är 2 helt olika upplevelser, som ej ska jämföras.
Lycka till i Jämtlandsfjällen Patrick, har själv aldrig varit "där nere" för fiske, men har hört mycket gott, hoppas du och andra kommer med redogörelse för fisket i höst, det vore kul.
Skitfiske på er alla!

Abstinensen efteråt är värre...

Efter att ha varit på fiskesemester i tre veckor med Ammarnäs, Beiarn och Gaula på schemat är jag nu tillbaka på jobbet. För att citera en kompis: "fattar du inte hur svår abstinens du får efter så mycket njutning!?"

Ni har alltså det värsta framför er... bara att vänta tills det har lagt sig någon gång framåt vintern... ;-)

Peppe

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg