Den ultimata vardagsryggan?

Haglöfs Incase

Nästa sommar kommer Haglöfs med ett par säckar som heter Incase:

"InCase 12 and 15 are two new business daypacks with a removable laptop bag (for 12” or 15” screens), a range of organiser compartments, a zipped pocket for CD-ROMs, an external pocket with a water-resistant zip and a removable hipbelt. The 25 or 30 litre bag is available in five colours..."

I övrigt ser den ut ungefär som en Tight. Verkar uppfylla en del av kraven (även om det redan är för sent :)).

Nu har du ju redan köpt...

...men för andra med samma funderingar.

DaKine 101 har jag använt i snart 2 år, och är nöjd med. Framför allt är den rätt snygg, haha!

Men idag hade jag gluttat både en och två gånger på Salewa Data Daypack. Verkar ha det mesta, och kostar inte alltför mycket på Addnature.com.

(Dessutom börjar jag bli en riktig Salewa fan då jag haft en 80 liters säck som är suverän, och den nya 35 liters verkar vara av samma kaliber... men det är ju en helt annan saga där alla åsikter är just - åsikter!)

Jomenvisst!

Det var på håret, men Ferrarrin går faktiskt ner! Tur att man inte har 17'' skärm. Det blir litegranna trångt om jag ska släpa stora plugga-till-tentor-kaffetermosen och massor med mat och böcker + datorn i ryggsäcken, men som tur är kan man ju fästa sånt i en påse i nätfickan utanpå.

Nu har jag kommit på vad man ska ha fickan i botten till, i alla fall när man är ute på sport/friluftsliv: Man lägger naturligtvis regnstället där! Det går ner om man knölar lite. Vad jag ska ha där till vardags vet jag inte.

Då återstår det väl att se om den håller. För 1700 kronor (som den kostat från början) tycker jag att det ska hålla jäkligt bra. Den kommer bli utsatt för hårda prov, så om den inte håller måttet kommer det nog visa sig.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Extrem_Living Den ultimata vildmarks bilen Transportera 89
mattias2025 Den ultimata äventyrsbilen! Transportera 44

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg