Igår vurpade jag med cykeln pga en stressig inbromsningssituation i nerförsbacke i kombination med SPD-pedaler (det är väl själva #¤@% att man ska kunna cykla 80 mil på två månader och inte vurpa en enda gång, och så gör man det HEMMA i STAN) och hade då inte bara sönder min armbåge utan även min vardagsryggsäck, en mycket ergonomisk liten Haglöfs-historia.
Då är min fråga, finns det EN ryggsäck som innehåller följande kombination av egenskaper:
1. Bra vadderad rygg utan att vara för tät
2. Höftbälte och bälte över bröstkorgen (höftbälte är viktigast)
3. Tål att bära TUNGT
4. Plats för laptop.
5. Diverse småfack för vardagsprylar, typ mobil och sånt.
6. Plats för vätskesystem!
Är det nån som sett nån rygga som haft allt detta? Jag har sett många kombinationer av punkt 1, 4 och 5, men tror ni det finns nån som har vätskesystem också? Det vore ju så himla bra att slippa köpa två-tre ryggsäckar i samma storlek...
Jag bär ibland väldigt tungt till vardags, ibland har jag med både vatten, matlådor (lunch och middag), frukt, kaffetermos, laptop med tillhörande sladdar, pärm och kanske 2-3 tjocka tunga böcker. Så kraven är rätt höga!
Antar att det inte finns nån rygga med vätskesystem ihop med alla de där andra egenskaperna, men om nån har sett nån sån ryggsäck får den gärna hojta till och säga var den såg en sån, vad den hette och vad den kostade!
Tacksam för svar.
//Frida
PS:
Innan nån blir orolig, jag har inte brutit något. Det blev bara blått. Och det var mitt fel att jag ramlade ikull. Eller pedalernas, beroende på hur man ser på saken...
[Ändrat av Aminida 2005-08-18 kl 20:10]
Då är min fråga, finns det EN ryggsäck som innehåller följande kombination av egenskaper:
1. Bra vadderad rygg utan att vara för tät
2. Höftbälte och bälte över bröstkorgen (höftbälte är viktigast)
3. Tål att bära TUNGT
4. Plats för laptop.
5. Diverse småfack för vardagsprylar, typ mobil och sånt.
6. Plats för vätskesystem!
Är det nån som sett nån rygga som haft allt detta? Jag har sett många kombinationer av punkt 1, 4 och 5, men tror ni det finns nån som har vätskesystem också? Det vore ju så himla bra att slippa köpa två-tre ryggsäckar i samma storlek...
Jag bär ibland väldigt tungt till vardags, ibland har jag med både vatten, matlådor (lunch och middag), frukt, kaffetermos, laptop med tillhörande sladdar, pärm och kanske 2-3 tjocka tunga böcker. Så kraven är rätt höga!
Antar att det inte finns nån rygga med vätskesystem ihop med alla de där andra egenskaperna, men om nån har sett nån sån ryggsäck får den gärna hojta till och säga var den såg en sån, vad den hette och vad den kostade!
Tacksam för svar.
//Frida
PS:
Innan nån blir orolig, jag har inte brutit något. Det blev bara blått. Och det var mitt fel att jag ramlade ikull. Eller pedalernas, beroende på hur man ser på saken...
[Ändrat av Aminida 2005-08-18 kl 20:10]