Re: Tänk på stadgan!
Håller med Knuddson att bärstol är bra vid vandringar. Vid tävlingar har vi föredragit vagn. Tycker tävlingar är en annan sak. Då är man på ett litet område hela dagen. Den ena spelar/tävlar och den andra är med barnet. Den andra börjar värma upp för sin klass innan den första är i mål. osv. Det är helt OK att _gå_ med 10-15 kg på ryggen, men att stå still med den tyngden blir snabbt tungt. Och jag skulle inte börja värma upp med 10-15 kg extra på ryggen!
/Stina
Jasså! Vår son har sovit (fastspänd) och klättrat i och ur själv utan att den vält. Han har vält den en gång när han ställde sig högst upp på ryggstödet. Klart man får ställa vagnen relativt plant så att alla hjulen har stöd ordentligt.4623; sa:Nu har jag läst en massa inlägg om friluftsbarnvagnar (själv lastar jag en cykelsits på kanotvagnen), men ingen säger det alla vet. Glöm inte att trehjuliga vagnar aldrig får lämnas med exv. ett sovande barn i, de kan välta bara barnet ändrar ställning! Förlåt om jag låter som en besservisser, nu är det i alla fall sagt!
Håller med Knuddson att bärstol är bra vid vandringar. Vid tävlingar har vi föredragit vagn. Tycker tävlingar är en annan sak. Då är man på ett litet område hela dagen. Den ena spelar/tävlar och den andra är med barnet. Den andra börjar värma upp för sin klass innan den första är i mål. osv. Det är helt OK att _gå_ med 10-15 kg på ryggen, men att stå still med den tyngden blir snabbt tungt. Och jag skulle inte börja värma upp med 10-15 kg extra på ryggen!
/Stina