Jag har fått ärva en ca 10 år gammal Emmaljunga-vagn till Odin, född i oktober 04, som egentligen fungerar OK. Men tycker att den är lite tung att gå med på lite knaggliga stigar och så... (små hjul?) Så jag funderar på att köpa en ny/begagnad till våren, då han är ca 5-6 månader.
Så jag frågar er experter: var hittar jag en bättre friluftsbarnvagn? Har letat igenom forumet men ser inte att det diskuterats förut...
"Krav":
- Vi går mest turer i skogen på grusväg / stig och så är vi orienterare, och tävlingarna ligger inte alltid på lättilgängliga ställen för barnvagn.
- behöver väl bara sittvagn eftersom Odin växer ut av bagen snart
- lätt! både i vikt och att rulla över stenar o likn
- helst inte så stor, vi har stor bil men har ofta mycket prylar med
- handbroms, Oslomarka är kuperat
Det finns ju många baby-forum på nätet, men de vagnkrav som folk har verkar mest ligga åt "cool vagn med matchande väska og god plats till shoppingpåsar, vad ska jag välja???"
Några tips?
hälsningar Britta och Odin
Så jag frågar er experter: var hittar jag en bättre friluftsbarnvagn? Har letat igenom forumet men ser inte att det diskuterats förut...
"Krav":
- Vi går mest turer i skogen på grusväg / stig och så är vi orienterare, och tävlingarna ligger inte alltid på lättilgängliga ställen för barnvagn.
- behöver väl bara sittvagn eftersom Odin växer ut av bagen snart
- lätt! både i vikt och att rulla över stenar o likn
- helst inte så stor, vi har stor bil men har ofta mycket prylar med
- handbroms, Oslomarka är kuperat
Det finns ju många baby-forum på nätet, men de vagnkrav som folk har verkar mest ligga åt "cool vagn med matchande väska og god plats till shoppingpåsar, vad ska jag välja???"
Några tips?
hälsningar Britta och Odin