Jag är ute efter ett väderskydd att använda sommartid som har en mycket låg vikt. ( I vanliga fall använder jag Hilleberg Unna ).
Önskvärt vore att höra erfarenhet och/eller tankar kring nedanstående produkter:
Möjligheten finns att köpa Hilleberg-produkter ( till ett betydligt högre pris ):
Mycket viktigt är att nätet även håller knott ute.
Jag mottar gärna förslag på andra märken. Mina krav är myggnätstält med tältbotten som håller även knott ute och en tarp. Vikten bör inte vara mycket mer än 1 kg.
Önskvärt vore att höra erfarenhet och/eller tankar kring nedanstående produkter:
DD Superlight Pathfinder Mesh Tent
DD Hammocks Superlight Pathfinder Mesh Tent: 2-person tent with waterproof floor and ultra fine insect netting. Ideal for couples!
www.ddhammocks.com
DD SuperLight Tarp
New ultralight tarp by DD Hammocks. Part of our new Ultralight range for camping. The range includes - Hammock, Tarp and Mosquito net. Everything you need for ultra light hammock camping.
www.ddhammocks.com
Mesh Tent 1 • Hilleberg the Tentmaker
Versatile, lightweight bug protection for the minimalist solo backpacker.
hilleberg.com
Tarp • Hilleberg the Tentmaker
The most basic shelter solution: lightweight, simple, and remarkably adaptable.
hilleberg.com
Jag mottar gärna förslag på andra märken. Mina krav är myggnätstält med tältbotten som håller även knott ute och en tarp. Vikten bör inte vara mycket mer än 1 kg.