Min rygga (Haglöfs Alaska) saknar tyvärr en avtagbar liten rygga eller höftbälte. Jag funderar nu på hur jag smidigast kan komplettera min utrustning med en daypack som kan följa med upp på någon topp eller så. Hur gör ni andra som också saknar en avtagbar väska? Knyter ni regnjackan runt midjan och stoppar färdkosten i fickan? Finns det kanske något superlätt ryggsäck som kan fästas på alaskan?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Daypack
- Trådstartare Runner75
- Start datum
Sidofickor
På min Mountain Patrol finns sidofickor som man antingen sätter ihop eller bär bara en av dem. Det går att sätta bärremmarna som man vill och den blir faktiskt riktigt skön, både som enkel och dubbel. Dessa fickor finns som tillbehör på militaryshop, tyvärr ganska dyra, men det borde finnas billigare varianter på något annat ställe. Annars är nog förslaget innan bättre, en liten smidig ryggsäck som går lätt att packa undan i din större säck.
På min Mountain Patrol finns sidofickor som man antingen sätter ihop eller bär bara en av dem. Det går att sätta bärremmarna som man vill och den blir faktiskt riktigt skön, både som enkel och dubbel. Dessa fickor finns som tillbehör på militaryshop, tyvärr ganska dyra, men det borde finnas billigare varianter på något annat ställe. Annars är nog förslaget innan bättre, en liten smidig ryggsäck som går lätt att packa undan i din större säck.
Tömmer ryggsäcken på allt och packar i dagspackningen. Två pers kan dela på en ryggsäck.Runner75; sa:Hur gör ni andra som också saknar en avtagbar väska?
/Stina
Uppdragssäcken
Jag använder försvarets gamla uppdragssäck, enklare kan det inte bli består egentligen bara av en påse med 2 bärremmar. Dessvärre tillverkas den inte längre och är väldigt svår att få tag på då folk som har den sällan säljer dom.
The stadium har även sålt någon liten enkel ryggsäck som gic under namnet travelbackpack. Den kunde packas ner i en påse och blev då ungefär lika stor som en tennisboll.
Jag använder försvarets gamla uppdragssäck, enklare kan det inte bli består egentligen bara av en påse med 2 bärremmar. Dessvärre tillverkas den inte längre och är väldigt svår att få tag på då folk som har den sällan säljer dom.
The stadium har även sålt någon liten enkel ryggsäck som gic under namnet travelbackpack. Den kunde packas ner i en påse och blev då ungefär lika stor som en tennisboll.
Nån gång har jag plockat av den lilla påsen (den längst ner alltså) och använt den som dagpack. Funkar sådär. Nån annan gånd tömt hela ryggan och tagit med det som behövs för dagen.
Normalt har jag med en liten rygga. Oftast blir det en väldigt enkel en som väger lite. Blir det blött så blir det blött på insidan men de är ju bara för en dagtur.
Peter
Normalt har jag med en liten rygga. Oftast blir det en väldigt enkel en som väger lite. Blir det blött så blir det blött på insidan men de är ju bara för en dagtur.
Peter
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg