Damryggor i Gbg

Hej!
har fått världens bästa present: löfte om en ny ryggsäck! Därför tänkte jag ge mig ut och pröva runt i Göteborgs olika affärer. Men undrar lite vart man hittar bäst sortiment (och gärna bästa priserna :)). Gillar kanotcentrum och femmanssport sedan tidigare, men finns det fler ställen som borde utforskas förrutom fjällsport och nk som också kommer att få sig en påhälsning.
Ha det/Amanda

ps(Tips om bra ryggsäckar för tjejer mottages också vänligen. Vad finns det förutom Haglöfs sec Q och lundhags V8. Har idag en gammal 50/55l Lowe Alpine Cloudwalker som det är nästan antikvärde på. Söker en lite större ryggsäck som kan ta tält, sovsäck, mat etc för längre turer. Är 170 cm och 60 kilo)

Ryggsäckstips

Mopsy; sa:
ps(Tips om bra ryggsäckar för tjejer mottages också vänligen. Vad finns det förutom Haglöfs sec Q och lundhags V8.

Själv köpte jag en Bergans i sommar. Provade o provade ett antal andra innan, men Bergans Trollhetta (75 l) var den som passade mig o min rygg bäst. Men billigast var den ju inte...
Det finns flera trådar om tjejryggor. Kolla tjejforumet t ex.

De bästa är väl (nästan) aldrig de billigaste tyvärr...Har snurrat omkring på tjejsidorna en del och där snackar de flesta om just haglöfs eller lundhags så det var mer alternativa tips jag letade, som just bergans.
Willes låter som en bra idé. Ska ut och handla de närmaste veckorna, så han bör fortfarande vara i tjänst då.
Tack! A

Förresten, var precis inne på Willes hemsida där det verkar som att han bara säljer Kånken. Kanske inte riktigt vad jag tänkt mig :)

Tips...

"Tips om bra ryggsäckar för tjejer mottages också vänligen. Vad finns det förutom Haglöfs sec Q och lundhags V8?"

Tänkte tipsa om Fjällrävens Råstu! Vandrade i sommras med min tjejkompis som hade inhandlat den modellen och hon var riktigt nöjd med den!

Och du, glömm inte Tierra butikerna i stan!

Mvh Anders

Klättermusen funkar ju också...

Jag provade lite olika ryggsäckar, men jag tyckte inte nåt riktigt passade. Fast jag har hemskt dåligt utbud på friluftsgrejjer i min stad... Hursomhelst slutade det med att jag beställde en Klättermusen Mjölner från Outnet. Jag är helnöjd! Som helt ovan vandrare hade jag inga som helst men av ryggan, och då bar jag en del av våran gemensamma packning (tält, kök, bok mm). Mycket bra och följsam ryggsäck, inte särskilt tung heller (2.5 kg för 80l ryggsäck). Största nackdelen är väl priset, men när man väl köpt en sån här grejj så har man den ju i många år.

Lycka till!

//Frida

PS: Mjölnern går att ställa in på väldigt olika sätt, därför är den unisex.

Min fru köpte en ny rygga i år, vi åkte till http://www.fjallsport.se/ och pratade med dom, efter en timme's provande och väljande så bockade killen i butiken till ramen så att den passade henne perfekt, bra service och riktig kompetens inte bara snack..

(har dom kvar den gamla modellen på asterixx bora så är det bra pris på den även om jag tycker att den är för tung..)

.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
magni Prova ryggsäck i gbg? Transportera 2
JSilfver Bergans i GBG Transportera 3

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg