Dåligt gummi.

Ska det verkligen vara så?
2 ynka månader och mina Boreal Diablo har redan spruckigt i gummit...
Skickade in skorna på reklamation och svaret blev "Dom är utslitna"...
Så nu fick jag snällt betala omsulningen själv!

Ska inte klätterskor hålla upp mot ett år?
Eller får jag skylla mig själv som köpte Boreal?

Skor

Nej, klätterskorna håller inte ett år. 2-3 månader med intensiv klättring och man kan vara glad om skorna fortfarnade funkar. Tippset är att ha två par skor och sula om dom relativt ofta.

Annars tycker jag det är ganska lugnt med att köpa 2 par nya skor per år. Klättring är ändå en väldigt billig sport och när skorna egentligen är den enda utrustningen som markant påverkar din klättring så känns 1500-2000 kr per år i princip gratis. Nu jämför jag med skidåkning/skidalpinism som är min andra stora passion där ett par skidor kostar mer än hela min klätterutrustning. Idag har jag 4 par skidor... :)

Utslitna på två månader

Jag och fyra andra vänner köpte oss varsitt par Boreal - Diablo för närmare två år sedan som har vart i användning minst 3ggr i veckan under dessa två år
utan att en endaste sko spruckit.

Klart skamligt att skorna inte hållit längre än 2 månader, framförallt med tanke på hur tjockt gummi det är på skon !!!

Dock så har skorna nu blivit utbytta mot ett par Mad Rock - Hokker, UNDERBAR SKO med RUSKIG POTENTIAL!!

håller bra

köpte ett par klätterskor för sex år sedan inte för jag klättrar aktivt men det blir något mellan 20-40 gånger per år och dom håller fortfarande aldelles fantastiskt. Märket är Boreal. och jag tänker använda dom ytterligare i ett par år.

D.Sch

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg