Dags att komma ur idet!!!

Är det bara jag som börjar sakna de upplysande, filosofiska och underhållande inläggen här i forumet?
Har varit in å kikat lite då och då under de senaste veckorna, men känner att det kanske är lite ofint att bara flukta (å inte minst är det trist om det inte finns nåt att flukta på).

Så, jag får väl passa på att vara den förste att erkänna.....jag har ABSTINENS!!!!!!!!!!!!!!!!!

Längtar efter att få fortsätta plåga mina goa gamla Monster nerför branta backar, att få lägga några snygga, snabba skär runt vinglande slalom-folk eller häckande bräd(sittare)åkare. Det är bud på att jag saknar panikkänslan som spritter genom kroppen när man ser att det valda spåret genom skogen slutar i ...en gran. Suck!!!

Finns det fler som jag, så ta bladet från munnen, erkänn er saknad av telemarken och dela med er av uppladdningstips, tankar, idéer, kommande resmål eller vad f..n som helst.

// Oskar

oskar oskar...

Jepp, du är inte ensam.. har precis lämnat in ryggskyddet för att fixas och planerar lite nya inköp av pjäxor osv. Allt för att vara på topp när säsongen drar igång.

Och om du inte börjat redan så är det ju hög tid att börja med försäsongsträningen =P (försöker intala mig själv det iaf)

/t

Jaha! Då va det kört då... Har försökt ignorera och trycka undan abstinensen, men nu går det ju inte!
Du kan känna dig lugn, du är inte ensam.

Planera har jag inte börjat än, men drömmen om att utforska de svenska och norska fjällen lite mer växer sig allt starkare.
Har gått ganska mycket på tur, men inte i norden. Börjar kanske bli dags att ändra på det?!

Till sist, håll ut! Det går att förtänga abstinensen...Och det är inte så långt kvar!

Även fasthäls-åkarna har abstinens, Oskar!
Du har helt rätt, dags att komma ur sommarslappheten och börja planera kommande års äventyr. Det finns ju så mycket man kan göra innan den första snön fallit - leka gömma transcievern i sanden på beachen, custom-måla skidorna, kasta isyxa, gå ut & rasta stighundarna... Som tur är så är ju somrarna ganska korta i det här landet; jag har inte ens hunnit packa undan turutrustningen än. Vårens Sunnmöre-expedition ger fortfarande upphov till okontrollerade ryckningar i skrattmusklerna. Men vart ska man styra nästa färd? Lyngen kanske, eller Haute Route i Alperna... eller ska man rentav våga sig över Atlanten?

skönt att..

...man inte är ensam i sin längtan. På nåt vis känns det bättre, bara att veta detta.

Råkade kika in på http://www.telemark-pyrenees.com/
å de har en del saker på utförsäljning...

Shopping är ju ett känt knep för att skingra tankarna å komma på bättre humör :)

Snart vinter!
// Oskar

klart att man saknar snøn!!!
den kommer till mig om ca 2 månader och man kan åka inom 3 månader!
saknar mest toppturer och vintercamp. det skal bli skjønt och komma ut1 ær ute nu oxå men det ær inte samma sak.
nye skidor blir det i år. ær dær någon som har førslag. jag søker superlætta randoskidor som jag kan sætta telisbindning på. har nu ett par vølkl outback som ær lætta nok.bindning ær g3 titan.

robert

Abstinens

Måste säga att min abstinens blev inte mindre av ett besök på Strynfjellet den 19:e juli. Mycket snö --> grym åkning. Hyrde ett par Völkl Karma med Linken-bindning, det var bland de bästa skiddag jag haft på länge. Jag trodde i min enfald att det skulle göra så att suget blev mindre men icke!
Håller med om att handla prylar gör att tiden känns mer uthärdlig, hmmm behöver nog ett par nya pjäxor...skidor....stighudar... äh det får räcka.

OT:
Skidorna jag hyrde var riktigt sköna, gick att köra hårt och de flöt bra. Åker annars på Scott Aztec.

/F

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vräkbjörn Dags för nya skidor Telemark 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg