Dagens skratt

Kan inte låta bli att dela med mig av en länk till en artikel i Aftonbladet idag. Den får mig verkligen att dra på munnen:

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,87429,00.html

Alla kan ju inte tycka om friluftsliv förstås. Undra vad som skulle hända om man tog med en person som denna till fjällen:)

OBS. Detta är inget påhopp på någon, tyckte bara att det var skönt med lite distans till sitt eget proklamerande om friluftsliv som något UNDERBART. Själv hade man ju gärna övernattat på en ö just nu, speciellt med ett sånt fint tält och med bostongurka och korv :)

/ac

PS. Är "nyhets"-bevakningen påväg utför, eller?


[Ändrat av Buda 2001-09-08 kl 18:53]
 
he he

Halloj Andreas.

Ja,visst var det en underbar artikel. Ibland undrar man om de har brist på nyheter. Men den fick en att skratta åtminstone. Jag hade kunnat göra mycket för att få ta hennes plats i Canadas vildmark.

Inget ont om folk som mest befinner sig i stan och inte i naturen. Men jag har hört en underbar historia där lumpenkillar från Stockholm var ute i naturen och fick synt på en överkörd ekorre. Då säger en kille (måste sägas på bred Stockholmska) "Grabbar, grabbar kolla riev (räv) ungen"....he he. Inget ont om Stockholmare. Jag älskar Stockholm själv!

Ha de/Malin
 
Veklingar ?

Även om jag själv kanske är en vekling, men i förhållande till dessa personer kanske jag är en ”Rambo” ;).

Och vad är Mullvaden för något ?

Per
 
Jag har för mig att Mullvaden är ett TV-program där bekvämlighetsivrande "innemänniskor" tvingas gräva mörka gångar i den fruktansvärda och förhatliga NATUREN. :) Men det är troligt att mitt minne sviker mig på just denna punkt...
 
Tja, man vet inte om man ska skratta eller gråta - "det var myggor precis överallt" - men jag tror att jag väljer att skratta i allafall :)
 
Kul med 08:eek:r i vildmarken

Totalt eldningsförbud och spöregn? Sådant brukar ju bara vara i extrem torka. Jaja, bättre att de gör sådana program än att de låser in dem i en lägenhet...

Förresten så såg jag några avsnitt av fjolårssäsongen. Deltagarna fick bestiga Kebnekaise i strålande sol, något som jag aldrig fått göra trots fyra försök (jag har bara gått upp en gång på toppen).
/Jonas U
 
väder på Kebne

Jo, det har varit sunkit väder hela sommaren uppe på Kebne. Jag har gjort 2 försök till sydtoppen. Ett vinterförsök som misslyckades och sedan nu i sommar. Då jag fick strålande sol och helt otrolig sikt. Enligt guiderna så är det en av de få dagarna på hela sommaren som har varit så fin......man har väl tur :)

Men visst är det lite tjabbigt att deltagare i dessa jobbiga program får göra sådana saker som vi (för att dra alla här på utsidan över en kam) önskar göra varje dag......och då pratar jag ej om att vara inlåst i en lägenhet eller driva en bar.
 
Ville bara säga att de som fick klättra upp på Kebnekaise var med i ett program som hette 69 grader Nord. De fick jobba rätt så hårt och var inte rädda för att sova i tält.
 
Rå korv

"Deltagarna fick dela på råa korvar..."

Jag betvivlar starkt att korven var rå, så vitt jag vet är väl i princip all korv kokt eller rökt. Möjligtvis med undantag för viss fläskkorv.

/Patrik
 
Tur att det inte var frystorkat

Vad gjorde de med köket?????

Och "rå" korv är som sagt bättre än det mesta
man brukar släpa med i matpåsen.
Fast det är klart var det okokt blodkorv så
kanske jag oxå hade blivit missnöjd.

Allvarligt så måste ju hela historien vara ett
pr-trick. Har aldrig träffat någon så handfallen
och patetisk person, trots att jag arbetat och
bott i storstadsdjungeln.

/mats f
 
Jisses

Tack Andreas för det roligaste jag läst på länge! Vill också meddela att du postat i fel forum, dylika strapatser hör mer hemma i expeditionsforumet! :)

...Johan...
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg