• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Dagens Skratt!

Nu var det den där handelsresanden igen som åkte i norrland, på en öde väg fick hans Merca
punktering, han hittade ingen domkraft i bilen, fan tänkte han, typiskt, men han såg sig omkring och fick syn på en bondgård långt bort, han tänkte att gubben där måste ju ha en domraft som jag kan låna av honom.
Han började gå mot gården, han snubblade o ramlade i ett vattenfyllt dike, förbannade helvete skrek han, men han fortsatte, han klättrade över ett stängsel, men rev sönder sin nya fina kostym,
helvetes föbannade jävlar ochså !, skrek han igen, men fortsatte, rätt va det var så kom en stor ilsken tjur o stångade honom, men han lyckades komma undan till slut, men utanför huset blev han attackerad av den folkiskna gårdshunden som bet honom illa i benet, satans jävla skithund !, skrek han, men med söndertrasad kostym,genomblöt,skitig,blodig, bankade han ilsket på dörren, en mager gubbe öppnade dörren och frågade va han ville ?

Jaa det ska jag säga dig bonnjävel, att du kan ta din förbannade domkraft o dra åt helvete !!!!
 
Hmm, mycket underbältethumor här. Kontrar med en helt utan sex. Hittade den på en blogg häromdagen

Some cannibals get a job in a big corporation on the condition that they don't eat any of the other staff. Things go very well until their boss calls them into his office one day and gives them some bad news--a janitor is missing in mysterious circumstances and the cannibals are under suspicion.

The cannibals get together after work. Their leader says, "Which of you idiots had the janitor?" One of the cannibals raises his hand.

"You idiot! For weeks we've been feasting on team leaders, product managers and human resources staff, then you go and eat someone they'll actually miss!"

Christian, en numera något nervös product manager:cool:
 
Jag har ett antal Berra-historier på lager i huvet, förutom, Lilla Lisa, Lilla Olle, etc.

Här kommer den första Berra historien:

Det va fylleBerra som kom in på krogen med en färsk hundskit i den ena uppsträckta handen,
han ropade: Kolla kompisar va jag höll på o trampa i !
 
Här kommer fyllberra en gång till :
Fyllberra var ilsken och mycket full, han vinglade in på krogen och skrek:
Hit med en heel flasska vodka och ett schglas innan jag bli vanschinnig !
Servitören ställde fram flaskan o glaset på bardisken, Berra gick och satt sig vid ett bord, Berra tog flaskan och tömde upp sprit, men det rann ut på bordet istället, fanken sa Berra, va är det för fel på glaset?, är det inget hål i glaset ?, han vände på det och sa: tamejfaan det är ingen botten heller...
 

Bilagor

  • glaset.jpg
    glaset.jpg
    39.5 KB · Visningar: 288
FylleBerra stod och lutade sig med pannan mot en lyktstolpe när en polis kom fram och frågade med myndig stämma:
-Vad pågår här då!
Då frågade Berra med sluddrig röst:
-Håller jag nåt i vänster hand?
-Nej, svarar polisen.
-Håller jag nåt i höger hand?
-Nej, inte där heller svarar polisen.
-Jamen faan, då står jag och pissar i byxorna, utbrister Berra.
 
Två norrlänningar från Piteå skulle på sin första utlandssemester. Resan gick till Thailand.
En av dom kunde ingen engelska, den andre något lite. Väl ombord hälsade kaptenen:

-Welcome on board on our flight to Thailand. It'll take aprox 13 hours.

-Va säg han? säger ene norrlänningen
- Han säg he jer långt bort.

Vidare under flygningen berättar kaptenen: -We're on 10.000 meters height and it's 60 degrees cold outside.

- Va säg han?
- Han säg he jer kallt.

När planet börjar närma sig destinationen säger kaptenen igen:

- Now we're soon landing in Thailand, and I want to warn you, 50% of the people has HIV and 50% has TBC.

- Va säg han?
- Jo, han säg, knull dom som host.
 
Två norrlänningar från Piteå skulle på sin första utlandssemester. Resan gick till Thailand.
En av dom kunde ingen engelska, den andre något lite. Väl ombord hälsade kaptenen:

-Welcome on board on our flight to Thailand. It'll take aprox 13 hours.

-Va säg han? säger ene norrlänningen
- Han säg he jer långt bort.

Vidare under flygningen berättar kaptenen: -We're on 10.000 meters height and it's 60 degrees cold outside.

- Va säg han?
- Han säg he jer kallt.

När planet börjar närma sig destinationen säger kaptenen igen:

- Now we're soon landing in Thailand, and I want to warn you, 50% of the people has HIV and 50% has TBC.

- Va säg han?
- Jo, han säg, knull dom som host.

Det var den åtalde inför skranket, domaren frågade: varför stal du cykeln på kyrkogården ???
Han svarade: då den stud lutad mot en gravsten så trodde jag inte att den förra ägaren viile ha den längre...,
 
De var fyllberra o hans kompis bengan som stod rödnosade o huttrade nere vid järnvägsstationen
i Kiruna, det blåste kallt o de tittade på termometern som visade minus 32 grader, berra sa : "det skulle sitta bra med en sup nu !

Jaa sa bengan, men vi har ju ingen sprit !

Jag vet sa berra, vi slår sönder termometern o dricker upp spriten i den !

Va faan, ä du dum i huvet ?, dä ä väl bättre o vänta till sommarn, då är de ju mer sprit i den !



(jag vet, de va ingen av mina bättre men jag kommer jämt på den när jag tänker på de nuförtiden obrukbara termometrarna i det här smmanhanget digitala varianterna, allt nytt blir bara till det sämre....:(
 
Senast ändrad:

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg