Dagens rea-tips (allmänt)!

Såg i dagens DN att Team Sportia i Stockholmstrakten verkar ha ett gäng gamla Haglöfs Victor 35-säckar som de säljer ut för ca 700 kr. När de fanns i sortimentet kostade de 1200 kr.

tas.jpg

Victorsäckarna är väl kanske inte kända för att ha världens bekvämaste axelremmar, men det är en enkel och rejäl säck för oss som inte vill ha tårtbitsformade ryggor belamrade med en massa småfickor som bara rymmer en mobiltelefon var. Marknaden är inte direkt nedlusad av den här typen av dagssäckar.

Långfärdsskridskor

Stadium i Växjö rear ut sina långfärdsskridskor av modellen "Everest nordic iceskate" för 300 kr (ord 599).

Kanske gäller hela landet? eller så är det för att här inte finns någon is :(

rear några av sina Pointkajaker. 505 i glasfiber med roder kapell och paddel för 10 000 och en 450 cm Polyetenlåda som jag hoppas skall passa mina barn för 4000 Kr. www.stadium.se

Thure

Picnicen dvs 450 cm-kajaken ovan har nu stigit till 5000 tur att jag han köpa en till det lägre priset via webbutiken hemleverens till dörren för en dryg hundring. Stadium rear inte långfärdsskridskorna i inlägget ovan i sin webbutik.

I stort tycker jag att Stadiums långfärdsskridskoutrustning är OK men någon av långfärdsskridskomodellerna är onödigt hög och tung.

Thure

Team Sportia Linköping (Centrumbutiken)..

.. ska tömmas p g a flytt och lämnar 30-70% på allt de har i butiken. (Det är fler grejor som har 30% än vad det är som har 70% men i alla fall. :) )

Jag slog själv till på ett självuppblåsande sittunderlag från Lundhags, noterade att det fanns en del skridskor, pikar, pikstavar, tält samt givetvis en fruktansvärd massa konfektion av olika slag.´En känsla var att utbudet av kläder för damer var lite större än det som fanns på herrsidan.
Det ska tilläggas att det här erbjudandet har funnits någon vecka så det finns risk att det är utplockat.

Senast ändrad:
.. ska tömmas p g a flytt och lämnar 30-70% på allt de har i butiken. (Det är fler grejor som har 30% än vad det är som har 70% men i alla fall. :) )

Jag slog själv till på ett självuppblåsande sittunderlag från Lundhags, noterade att det fanns en del skridskor, pikar, pikstavar, tält samt givetvis en fruktansvärd massa konfektion av olika slag.´En känsla var att utbudet av kläder för damer var lite större än det som fanns på herrsidan.
Det ska tilläggas att det här erbjudandet har funnits någon vecka så det finns risk att det är utplockat.

Om man påtalar i kassan att man tycker 30% var snålt på någon vara, så kan man ha tur och dom bättrar rabatten.
Jag fick 50% istället för 30% på en rygga, som jag ändå inte köpte, men inte pga priset utan funktionen.

Om man påtalar i kassan att man tycker 30% var snålt på någon vara, så kan man ha tur och dom bättrar rabatten.
Jag fick 50% istället för 30% på en rygga, som jag ändå inte köpte, men inte pga priset utan funktionen.

Fantastiskt vad säljsugna och trevliga dom är i den där butiken! Utan någon större betänketid delade man raskt på ett kit med en Polar pulsklocka (RS400sd) tillhörande fotsensor så att jag kunde köpa bara klockan och pulssensorn. I övrigt finns det kvar en del skidor och sovsäckar i butiken, förutom kläderna.

Dagens sämsta reatips

Garmin eTrex Legend HCx.
Ord.pris 1840:-
Kampanjpris t.o.m. 2009-01-13 1990:-

Så blev Kampanjpriset plötsligt 150 SEK högre än ordinarie priset.

Jag struntar i att skriva vilken firma som har så konstig prissättning

Per

Kanske inte dagens men ett tips

Försvarets frystorkade mat / så kallad grönpåse börjar dyka upp på Tradera tillverkade av Drytech Real Field meal

I genomsnitt går de för halva priset mot Real Tur mat i butik.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg