Dagens rea-tips (allmänt)!

På XXL (i sundsvall) säljer de just nu Lundhags field pants för 499.

Hittar inte byxan på lundhags.se men hittar följande beskrivning.

Field Pant från Lundhags!
Användbar och komfortabel friluftsbyxa i 67% polyester och 33 % bomullsmix.
Byxan har DWR impregnering från NIKWAX som gör att den är vind och vattenavvisande.

Specifikationer:
- Boot-Loc system i byxans nederkant ger en tät omslutning runt kängan
- Två fickor fram och en ficka bak.
- Byxan har även två sidofickor och är behandlad med Nikwax.

http://www.xxl.se/Root/Kläder/Herrkläder/Byxor/Field-Pants-friluftsbyxa-herr/p/1061086_B

Skickat från min Sony Tablet S via Tapatalk 2
 
På Barkarby Outlet utanför stockholm finns Bergans, Norröna, Helly hansen samt Stadium-outlets inom en radie av 100 m. Om man inte är ute efter något speciellt utan är beredd att slå till på vad som finns så kan man göra verkliga fynd. Ibland kan man hitta produkter på 50-75% rea...
 
Slackline på Lidl

Köpte ett Slacklinepaket på Lidl för 249 Kr igår. Förefaller helt OK. Har precis testat lite utanför bostaden idag och lyckats med ett par steg i följd.

Många liknande paket kostar över 1000 Kr.

Thure
 
Köpte ett Slacklinepaket på Lidl för 249 Kr igår. Förefaller helt OK. Har precis testat lite utanför bostaden idag och lyckats med ett par steg i följd.

Många liknande paket kostar över 1000 Kr.

Thure

längd, bredd, fästanordning mm?
Har du slacklineat förut? bara nyfiken på vad din grund är :)
Är det dynamiskt eller mer som ett spännband?

ursäkta för bombningen med frågor
 
Längd 15 meter

Bredd ca 5 cm

Spännanordning kraftig av samma typ som man spänner lastband med.

Dynamisk? Uppfattar det som att det ger efter något när man spänner det i varje fall inte lika stumt som ett dyneemaband.

Men jag har inte provat något annat slacklineband tidigare.

Hur som helst var det kul och senare på dan kunde jag ibland gå ca 4 meter på bandet fast med rätt mycket "symaskinpendlingar". Kul utmaning. Hur man dämpar pendlngarna i bandet genom lagom knäböj och dämpning med mestadels två fötter mot bandet var intressant.

Thure
 
Hur långt respektive kort kan det vara mellan infästningspunkterna? (Helt grön på slackline men det verkar kul!)

Edit: jag gick in på Lidl och de har tydligen olika sortiment i norr och söder. Vilken region handlade du i?
 
Senast ändrad:
Norr

men tror inte den stod med på veckans billiga varor.
Kortare än 4 m funkar men är nog mindre roligt max är 12 meter enligt bruxen.
Thure
 

Liknande trådar