Handlade på Field and Trek för någon vecka sedan, (främst för att de har bra pris på Terra nova laser-tältet men jag köpte också en del sea to summit ultrasil drybags mm). Det var inga problem med beställning eller betalning med mastercard, grejorna var här på tre dagar. Jag fyllde bara i de kortuppgifter som behövdes på nätet och sedan togs jag till min banks verifikationssajt och fyllde i en engångskod med min bankkortsdosa så var det klart. Jag gjorde en ny beställning häromdagen och märkte att de kan plötsligt bara kan stryka nåt som är slut trots att man fått orderbekräftelse på varorna och detta utan att fråga. I mitt fall var det två fleecetröjor som tydligen egentligen var slut, men fortfarande fanns kvar på hemsidan. De har dem fortfarande i en annan färg och en storlek större till samma pris och jag svarade att jag ville lägga till dem istället, men har inte fått svar än. De har som policy att man inte får ändra på en order efter den är lagd, hoppas bara att det går i mitt fall.
Några i mitt tycke intressanta grejor där nu:
Meindl Borneo (en modell utan goretex) bara strl 8 (lagom om man har strl 40-41) för £89 (kolla under last few pairs)
Meindl Kansas (har gortex) i flera storlekar för £115
Sea to summit ultralsil drybags £5.5 oavsett storlek, expeds drybags finns för £5 oavsett storlek
Sea to summit lättviktshandduk £9/13
Craghoppers nosquito zipoff byxor £30