däcksbag

Aquapac

Jag har några olika Aquapac fodral för vattentät förvaring av dyra grejer. Se http://www.aqua-life.se Det finns vissa Aquapac modeller för kameror där man kan fotografera genom fodralet, men bildkvalitén blir klart sämre än vis fotografering med kameran i det fria. Några modeller av Aquapac finns på Clas Ohlson och är där mycket billigare än hos andra återförsäljare.

Per Brune

Paddellyft

Jag kör Måsen och har inga problem med att paddeln skulle ta i däcksbagen, hade Lisa tidigare och det skulle nog gå med den också, så låg paddelföring har i alla fall inte jag.
Med Lisan hade jag kameran i Seals rullsäck under knäna och det var alltid bökigt att få upp den, delvis var det därför jag bytte till en Mås, nu är det lättare att nå saker under däck.
Bagen sitter lite långt fram men jag kan dra bak den om det skulle behövas.

mvh
Johan Lorin

Min lösning

Hej!
Min lösning på problemet med kameran är en midjeväska, Fjällräven, i vilken jag har en vattentät säck. I väskan får jag också plats med andra saker som kan vara bra att ha lätt tillgängligt. Den störs man inte alls av vid paddlingen. Man kan också använda den att fästa bogserlina mm i, spännet är tillräckligt hårt.

Dessutom kan du ju använda väskan till annat om du är i land, för värdesaker, och turistar lite. Man brukar ju inte ha med sig så många andra lättburna väskor.

Mvh
Jens

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg