Hej Utsidan! nu är det dags för mig att köpa ett riktigt tält, då jag tidigare använt diverse 99/299/499KR's tält med pressening över på fjället och i skogar, har vält funkat tillochfrån. men efter förra årets fjällresa så var allt jag kunde tänka på var ett nytt tält. suttit och spanat mycket här på forumet och kommit fram till ett par tält. kommer att avända tältet från april till september, tälten jag spanat in är
- HB Nammatj 2
- HB Anjan 2 GT
- HB Nallo 2
- FJ Lightweight 2
- MSR Hubba Hubba
kommer använda tältet både i skog som fjäll i 7 till 14 dagars perioder, kommer för mestadels ha ett basecamp då jag fiskar och gå runt området till olika sjöar osv, så vikten på tältet spelar inte sån stor roll då jag inte ska konka runt på det allt för länge, min längd är 173CM så det borde inte vara nått problem alls. har jag tänkt helt fel i mina tält val? har jag tänkt helt rätt? vad har jag inte tänkt på? grönt eller rött?
// MVH Maxxen
- HB Nammatj 2
- HB Anjan 2 GT
- HB Nallo 2
- FJ Lightweight 2
- MSR Hubba Hubba
kommer använda tältet både i skog som fjäll i 7 till 14 dagars perioder, kommer för mestadels ha ett basecamp då jag fiskar och gå runt området till olika sjöar osv, så vikten på tältet spelar inte sån stor roll då jag inte ska konka runt på det allt för länge, min längd är 173CM så det borde inte vara nått problem alls. har jag tänkt helt fel i mina tält val? har jag tänkt helt rätt? vad har jag inte tänkt på? grönt eller rött?
// MVH Maxxen