Hej Daniel!
Ja, jag följer Martin och Linda och tänker att det måste kännas fint att vara två!
Jag har ingenting emot att cykla ensam, tvärtom tycker jag att det finns många fördelar med det, men det är just det där med tältet i mörkret och eventuella faror som jag är ovan vid. (Lappland skulle funka så mycket bättre!)
Kommer kanske försöka leta rätt på resesällskap åtminstone genom Nevada på ACA eller här...
Jag tror det var du som fick rådet, jag minns inte. Det är andra som har frågat.
Någon som har gjort det förrut nämde att man skulle höra sig för hos brandstationer och liknande för att sätta upp ett tält. Oftast fick man och kanske lika ofta fick man ett erbjudande om att sova inom hus på golvet eller något.
Det är inte osannolikt att du träffar folk medan du är på resan. Då kan du hänga på ett tag utan att behöver vara bunden hela resan.
Det finns "wierdos", men utav ca 300 miljoner människor kommer det alltid att finnas. Men sannolikheten av att just du ska träffa en är också liten ... utav så många människor.
Jag tror verkligen inte att du ha så mycket att vara orolig för. Att du är försiktig är ju ett gott tecken. Du kommer inte att göra blåögda saker.
Jag är uppvuxen utanför USA och på mina korta besök tillbaka har jag varit på ställen man absolut inte ska vara på, East St. Louis, South Side Chicago. Jag visste inte förrän efteråt att man "inte skulle vara där". Jag kände inte något hotfullt själv.
Som ensam kvinna kan du få något skumt i din öl på en krog i Göteborg om man inte är försiktig. Man ska alltid vara försiktig, men man ska inte sätta band på sig själv i onödan.
Men björn ... det skulle jag vara rädd för. Jag skulle nog cykla den södra ruten. Inte bara pga björn ... men det är klart, det är ett bidragande faktor
Åk igen den amerikanska södern, mellanvästern, östkust, västkust ... det skulle jag gärna vilja göra själv.
Naturen i norr i mäktig, men skog har du sett förrut och långa obefolkade vägar genom "the flatlands" eller öken ... tja, det lockar inte mig. Men vi är alla olika ...
Men du ska kanske inte lyssna för mycket på mig. Det är inte alltid jag fattar vinken ...