Så med andra ord så anser du att man kan "få ut pengar" från ett VISA-kort på månen också? (om man sätter över pengar till någon som är på månen, vars svenska konto går att sätta över pengar till med VISA-kort.)
Om det finns en affär eller resbyrå på månen som jag kan besöka. Där tar jag fram mitt VISA-kort och ger det till personen som jobbar där. Han kopplar upp sig på nätet, slår in några siffror och sedan får jag ut en vissa summa i kontanter. När jag kollar senare på mitt konto i Sverige upptäcker jag att samma summa har försvunnit på kontot. Om denna servic finns på månen anser jag helt klart att jag kan "få ut pengar" på månen.
Att jag sedan kollar upp vart mina pengar har förflyttats ser jag att de inte har gått till ett konto på månen utan till ett land på jorden har ingen större betydelse tycker jag. Jag använder mitt VISA-kort för att få ut kontanter och det är det jag var ute efter
Det är naturligtvis smidigare om man kan besöka en bankomat där jag kan använda mitt VISA men sådana finns inte i Iran. Jag hade med mig kontanter de gånger jag besökte Iran men det finns en möjlighet att få ut mer om man verkligen behöver
/Stellan