Cykla med UCPA
Jag var med UCPA i Briancon och cyklade i somras.
Cyklade en 4-stjärnig (den högsta nivån) resa som startade i Briancon och slutade i Menton mellan Nice och Monaco.
Klarar du ett långlopp utan att vara helt död så klarar du en sådan här resa. Den trippen vi var på var enligt guiden den tuffaste mtb-resan de arrangerade.
Känslan som infann sig efter 5 dagars hård cykling, när havet dök upp bakom en alptopp, var oerhörd!
Kritiken jag har mot resan var att lånecyklarna var väldigt trista (Alivioutrustade aluhojar med Suntourdämpare) - hade jag vetat att de var så trista hade jag tagit med min egen hoj, tveklöst. Fast det hade inneburit en hel del jobb.
Sen var det lite väl mycket asfalt, både uppför och utför, antagligen för att vi skulle hinna ner till kusten på fem dagar.
Sen var frukost och lunchpaketen inte så väl tilltagna. Vi svenskar var rediga matvrak jämfört med de små fransmännen.
Kan du inte franska så åk inte helt själv.
En hel del enormt vackra stigar och vackra vyer dock!
Vad gäller resan - vi flög till Turin i italien - det tog kanske 3 timmar inkl byte i Bryssel, sen tog det 7-8 timmar till med bussar, tåg och taxi sista biten till Briancon. Åk till Nice om det går.
Nu i sommar bär det av till Verbier med
http://www.bikeverbier.com tillsammans med (minst) två kompisar. Vi åker den 13:e september, och det finns plats för fler. Bikeverbier drivs av två britter.
Om någon har frågor om UCPA-resan eller BikeVerbier så hör av dig till mig!