Jag är en glad amatör på 45 år som tänkte försöka ge mig på en rejäl utmaning. Tåg upp till Kiruna, cykla till Lofoten, Norges kust ner mot Ålesund, Lillehammer, Örebro o hem. ca 280 mil. jag ser det här som en rejäl utmaning men undrar om det är rimligt att genomföra på 19 dagar , inkl 2 vilodagar. Det blir mellan 11-21 mil/dag. snitt 16mil/dag. är det möjligt? jag är i god fysisk form, men har dock bara cyklat lite mer än 1 år.
jag har en landsvägs carbon racer cykel som jag tänkte ha två vattentäta packväskor bak o två fram. jag sover i tält. jag tror nog att jag har koll på packningen ( förutom reservdelar till cykeln, vad kan man behöva förutom slang/däck o patroner?)
jag tänkte åka 15 juni - 4 juli, är det en bra tid att cykla? med tanke på mygg, regn m.m.
vad bör man tänka på ? Behöver man boka färjor innan?
jag har en landsvägs carbon racer cykel som jag tänkte ha två vattentäta packväskor bak o två fram. jag sover i tält. jag tror nog att jag har koll på packningen ( förutom reservdelar till cykeln, vad kan man behöva förutom slang/däck o patroner?)
jag tänkte åka 15 juni - 4 juli, är det en bra tid att cykla? med tanke på mygg, regn m.m.
vad bör man tänka på ? Behöver man boka färjor innan?