Cykeltillbehörsreor

är kanske värda en egen tråd.

Egentligen är jag på jakt efter bra pris på dubbdäck till gamla 26 tumsdimensionen 584 som behövs till min hustrus vintercykel. Nån som har tips där?

Men när jag surfar runt hittar jag ett bra pris på Schwalbes utmärkta vinterpendlardäck som jag själv använt i 4 vintrar. Bra slittålighet och relativt lättrullade jämfört med andra dubbdäck. http://www.chainreactioncycles.com/se/en/schwalbe-marathon-winter-26-mtb-tyre/rp-prod80796

Fortsätt gärna tråden med andra reatips inom cykelsfären. Så här års brukar årets cykelmodeller reas ut.

Thure

Senast ändrad:
Då jag också funderat på dubbdäck och jag är tämligen säker på att du känner till Billtemas dubbdäck för 299 kr (ordinarie pris) så frågar jag istället varför du väljer bort dem?
För trögrullade månne?

/Patrik, sommar ännu

Har aldrig

läst eller hört något positivt om Biltemas dubbdäck däremot mycket negativt om livslängden.

Men allt Biltema har är inte dåligt. Jag har använt ett MTB-däck som hade ganska normal livslängd.

Thure

Jag köpte ett sånt finskt dubbdäck i början av året. Fick punka strax utanför Åkes cykelservice i Göteborg o passade på att köpa ett nytt däck när jag ändå blev stannandes där.

Fy fasiken, vilket rullmotstånd. Det var som att cykla i kola. Efter några turer till o från jobbet fick jag äntligen möjligheten att köpa ett nytt däck o kunde slänga det finska vinterdäcket.

Jag har cyklat m dubbat fram på cykeln i många år, bak har jag haft dubb från o till m det här däcket var verkligen det värsta jag varit m om. Trots ordentligt pumpat så rullade det knappt. Jag förstår inte hur det kunde rekommendera det som ett lättrullat pendlardäck på cykelaffären.

Jag ska kolla imorn kväll när jag kommer hem. Faktum var att det var så trögrullat att jag kastade däcket m sparade lappen m vad det hette, så att jag inte skulle råka köpa ett nytt o kunde varna andra. Jag återkommer. Det var iaf ett däck till en 28 tums fälg.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg