Har en vanlig standardcykel navväxlad i bakhjulet som jag haft i ett antal år. Försökt hålla igång den så gott jag kan, bytt vajrar och hållt bort rost och annat. Däremot har jag varit lite slarvig med kedjan då den dragit på sig smuts. Den har inte rostat och har (om inte cykelverkstan har) inte bytts sen inköp för säkert 15 år sedan. Känner inte att jag vill investera i en ny cykel i dagsläget då jag är väldigt nöjd med den jag har.
Anyway. Hur ska man tänka när det gäller köp av cykelkedja?
Läste nånstans om att man hellre ska köpa en billig kedja som byts emellanåt än en dyrare då man inte behöver tänka på rengöringen (som kan vara en ganska komplicerad och kladdig historia).
Kollat lite här och var. Jula sålde nån billig kedja som tydligen brast vid belastning. Biltema har nån billigare variant för 40-50 kr och sen en dyrare Shimano för 130 nånting.
Vet ju inte hur pålitlig en dyrare är kontra en billigare, osv.
Anyway. Hur ska man tänka när det gäller köp av cykelkedja?
Läste nånstans om att man hellre ska köpa en billig kedja som byts emellanåt än en dyrare då man inte behöver tänka på rengöringen (som kan vara en ganska komplicerad och kladdig historia).
Kollat lite här och var. Jula sålde nån billig kedja som tydligen brast vid belastning. Biltema har nån billigare variant för 40-50 kr och sen en dyrare Shimano för 130 nånting.
Vet ju inte hur pålitlig en dyrare är kontra en billigare, osv.