Jag började en gång en cykelresa genom Sverige men nånstans efter Höga Kusten pajjade mitt ena knä så jag fick avbryta den gången. Till cykelturen hade jag lånat grannens svets och svetsat ihop en cykelkärra, en sån där enhjulig som Göran Kropp hade till Himalaya. Den fungerade mycket bra, även om jag på senare tid sett andra enhjuliga kärror med smartare konstruktion.
Jag undrar om det finns någon som har byggt en cykelkärra för att frakta kajak med? Det borde inte vara helt omöjligt att köra kajaken efter cykel, men det ställer lite krav på svängradie och så (vill ju inte mejja ner faster Agda vid övergångsstället). Jag tänker mig att kärran har två axlar, varav minst en med två hjul, så att ekipaget inte tippar. Om kajaken är drygt 5 meter borde fören kunna ligga ovanför bakhjulet och cykelkärran vara ledad i mitten så att bakhjulen svänger. Tänk på såna här färgglada turisttåg som kör genom stan, den sista vagnen går ju faktiskt i den första vagnens hjulspår...
Är det överhuvudtaget nån mer än jag som tänkt tanken när man bor i en stad utan bil, utan garage, utan kanothus och som alltid cyklar och konstruerar saker?
Jag undrar om det finns någon som har byggt en cykelkärra för att frakta kajak med? Det borde inte vara helt omöjligt att köra kajaken efter cykel, men det ställer lite krav på svängradie och så (vill ju inte mejja ner faster Agda vid övergångsstället). Jag tänker mig att kärran har två axlar, varav minst en med två hjul, så att ekipaget inte tippar. Om kajaken är drygt 5 meter borde fören kunna ligga ovanför bakhjulet och cykelkärran vara ledad i mitten så att bakhjulen svänger. Tänk på såna här färgglada turisttåg som kör genom stan, den sista vagnen går ju faktiskt i den första vagnens hjulspår...
Är det överhuvudtaget nån mer än jag som tänkt tanken när man bor i en stad utan bil, utan garage, utan kanothus och som alltid cyklar och konstruerar saker?