cykelglasögon med lins

Hej.

Är det någon här som har någon erfarenhet av cykelbrillor/solbrillor med en optisk lins på insidan? Funkar det bra?
Jag kollar runt lite. Adidas har ett par hyfsat snygga men dyra typ 4000-5000 kr. Nyligen såg jag ett par från BBB vid namn Powerview, verkar helt okej dock vet jag inget om priset.
 
Bollé

Hej!

Innan jag skaffade linser hade jag ett par cykel/inlines-solbrillor från Bollé. Modellen (som nu har några år på nacken) hade utbytbara skalmtoppar och PCE-linser med spegelglas. Den slipade linsen hamnade på plats genom att näs-sadlarna togs bort, varvid linsen med ny näs-sadel knäpptes dit.

Jag uppfattade lösningen som ganska funktionell. Luftgenomströmningen blir relativt god, vilket motverkar imbildning. Enda nackdelen är väl tyngden på dem.

Vet dock inte om modellen finns kvar på marknaden.

/Pär
 
Briko

Hej!

Har ett par Briko Klip Kit, funkar helt perfekt. Ända nackdelen är att de mörka linserna som man fick med är ganska ljusa. Men då funkar de ju alltid! Har försökt att skaffa andra mörkare för att använda på stranden, men har inte fått tag i några ännu.

Jag har inga problem med att solen försöker tränga sig igenom.

Priset är helt klart OK. Betalade 900kr + slipade linser för 650kr.

Nu finns det också en nyare variant som är lite häftigare, men dyrare.

//Anders
 
Adidas

Hej,

Jag är inne på mitt andra par Adidas sportglasögon med lins, är helnöjd med funktionen!

Finns småsaker som man retar sig på som t.ex att ibland lossnar den slipade linsen från sitt fäste och man måste stanna för att klämma fast den igen... händer kanske en gång var tionde tur så igentligen inget stort problem...

Jag använder mina glasögon till det mesta där solskydd krävs... Skidåkning (både längd och Telemark) Mountainbike, Paddling samt bil & mc körning.

Rekommenderar att du kompletterar de två färgade linserna som följer med så att du har en riktigt ljus en mittemellan samt en riktigt mörk så klarar du åtminstone de sporter som jag roar mig med!

Uffe
 
Rudy Project Rydon

Har haft Bollé i några år men tycker de är onödigt stora och klumpiga samt fula, (speciellt med röda linser). De är också ganska täta och immar ganska lätt.

Nu har jag köpt Rudy Project Rydon. Dessa är mycket smidigare, snyggare och har bättre luftgenomsläpp. Man kan köpa på http://www.sportoptik.se, de är duktiga och har mycket bra kundservice.

/J-E
[Ändrat av JET 2007-03-25 kl 11:08]
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mrhandley Cykelglasögon Mountainbike 8

Liknande trådar