Cykeldatorn nollställer sig

Uppdatering 2

När jag bytte datorn första gången var Cykloteket lata och gav mig en helt ny förpackning i utbyte mot bara själva datorn. Sålunda hade jag fortfarande givare, sladd och hållare kvarmonterade på cykeln även efter andra reklamationen. Jag hade inte hunnit byta ut dessa mot Cateye-dito när jag parkerade min cykel på KTH i onsdags kväll. Torsdag morgon hade däremot någon monterat bort och stulit hela rasket!

Hur skyddar man sig mot sådant, någon som har liknande erfarenheter? (Tur att det var de gamla grejorna.)

Förra veckan var det även någon som stal ett handtag och plockade ur min främre hjulaxel (snabblås, men hjulet var fastlåst). Hjulaxeln låg slängd i gräset några meter bort och det betraktar jag närmast som försök till misshandel. Nu har jag köpt axlar med insexskruv...

Jag har hittills varit förskonad från sådant under mina två år i Sthlm, men nu har idyllen uppenbarligen tagit slut.

Vikt och stöld

Om man är viktintresserad väljer man självklart sladdvarianten då den är lättare *skratt*

---Någon skrev---
Hur skyddar man sig mot sådant, någon som har liknande erfarenheter? (Tur att det var de gamla grejorna.)
---Någon skrev---

Det enda som hjälper är att inte lämna cykeln utan uppsikt. Lämnar du den där andra kan komma åt den utan att du ser det så kommer sådana saker att hända. Totalt jättetrist men tyvärr är det så idag.

/Mattias

C08=kass, C10 ok

Hej!

Jag köpte mig en C08 för ett halvår sedan. Den nollställde sig flera gånger och jag fick en ny. Även den nya hade samma problem.

Efter att ha bytt och fått ca 5 stycken nya C08 fick jag en C10 (till samma pris) och den har fungerat bra.

intressant att höra att även C10:eek:r haft problemet. Jag köpte min på Bertil Andersson Cykel i Linköping och fick fem års garanti. Så det är väl bara att fortsätta att byta om även C10:an börjar strula.

Dock skulle man ju egentligen vilja ha ersättning för alla resor till butiken...

Mvh
/SJ

Det finns en del cykeldatorer som nollställer sig efter 10 timmars sammanhängande cykling. Ytterst irriterande på vätternrundan.. men knappast annars. Har man en sån hjälper det inte att reklamera.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg