Jag köpte en cykeldator av modellen VDO Cytec C10 förra veckan. På sex dagar nollställde den sig flera gånger, klocka, trippmätare och hjulomkrets försvann helt. Därför pilade jag förbi Cykloteket och fick en ny. Denna fungerade perfekt tills idag, då även den nollade sig.
Vad kan detta bero på, är det någon annan som har liknande erfarenheter?
Datorn har nollställt sig dels liggande i min ryggsäck resp. på skrivbordet över natten, dels under färd (ca 300 m efter att jag börjat cykla och datorn "vaknat"). Den har inte blivit våt och stötar verkar inte vara orsaken. Man kan ta bort batteriet utan att minnet försvinner direkt. Det finns en manuell nollställningsknapp (hål med dold gummiknapp), kan det vara något glapp i denna - ett kontruktionsfel?
Vad kan detta bero på, är det någon annan som har liknande erfarenheter?
Datorn har nollställt sig dels liggande i min ryggsäck resp. på skrivbordet över natten, dels under färd (ca 300 m efter att jag börjat cykla och datorn "vaknat"). Den har inte blivit våt och stötar verkar inte vara orsaken. Man kan ta bort batteriet utan att minnet försvinner direkt. Det finns en manuell nollställningsknapp (hål med dold gummiknapp), kan det vara något glapp i denna - ett kontruktionsfel?