Har precis kört sönder Sigma sport Elipsoid.... suck!
För ung. 350kr( inkl. laddare&batterier så) så förväntar man sig lite mer för pengarna.
För det första så orkar inte fästet ( som inte sitter mitt under lampan utan i bakkant ) hålla lampan uppe(vågrät) så ljuskäglan kryper sakta neråt av alla små vibrationer från vägen.
Sen hände det två gånger att hela lampan lossna från styret och spreds ut i småbitar över vägbanan... måttligt kul att stå där mitt i vägbanan och samla ihop resterna! :-( det räckte med att man körde över fogar/skarvar i asfalten för detta skulle inträffa.
Så nu behöver jag er hjälp med att välja ut en framlampa som åtminstone har en skaplig ljuskägla och fungerar bra neråt 0 grader C och tål svenskt höst/vinter väder.
Är det verkligen nödvändigt att behöva satsa på pannlampa (och köra "olagligt" i stadstrafik..)för att få en tillräckligt stark lampa?
Jag kör ungefär 1-1½ timme per dag.
Tack på förhand!
/
Hasse
För ung. 350kr( inkl. laddare&batterier så) så förväntar man sig lite mer för pengarna.
För det första så orkar inte fästet ( som inte sitter mitt under lampan utan i bakkant ) hålla lampan uppe(vågrät) så ljuskäglan kryper sakta neråt av alla små vibrationer från vägen.
Sen hände det två gånger att hela lampan lossna från styret och spreds ut i småbitar över vägbanan... måttligt kul att stå där mitt i vägbanan och samla ihop resterna! :-( det räckte med att man körde över fogar/skarvar i asfalten för detta skulle inträffa.
Så nu behöver jag er hjälp med att välja ut en framlampa som åtminstone har en skaplig ljuskägla och fungerar bra neråt 0 grader C och tål svenskt höst/vinter väder.
Är det verkligen nödvändigt att behöva satsa på pannlampa (och köra "olagligt" i stadstrafik..)för att få en tillräckligt stark lampa?
Jag kör ungefär 1-1½ timme per dag.
Tack på förhand!
/
Hasse