Cykel glasögon

rudy project

Har kollat lite nu och har bestämmt mig för ett par från rudy project men vet inte vilka. Dom som det står emellan är Ekynox med blå laser lins eller Kerosene med smoka lins så nån som har använt någon av dom och kan rekomendera??

Ekynox

Har Ekynox med blå laser lins och de tycker jag ger bättre kontraster än smoke liknande linser...

Prestige

Jag kör med ett par Prestige, modell "Multisport". Helt okej glasögon. 349:- på stadium, vet ej om dem säljer dem under sommaren. Jag har för mig att dem främst lanseras som längdåkarbrillor.
Du får med dubbla glas, ett högkontrast och ett rökfärgat. Band bakom nacken (borttagbart) samt svettskydd i pannan (oxå borttagbart).

Min glasögonfilosofi är att dem ändå blir repiga väldigt snabbt, plus att det är väldigt lätt att man har sönder dem i någon form - därför är det bättre med billiga.
Jag köpte ett par 1500:- brillor förra sommaren, men dem är jag så rädda om att jag bara vågar ha dem "på stan", och inte ute i skog & mark.
Med tanke på att din glasögonbudget var max 700, så har du råd med två par Prestige - fast då är ju namnet inte lika häftigt som några etablerade cykelbrillor.
/D

prestige

Jag har faktiskt testat dom men jag gillade inte flashen på dom samt att dom inte satt så bra på mig, jag hade ett par från hallman sports för typ 150 spänn innan men tappade bort dom nu efter 2 trogna år. Men jag märkte att när det blev skakigt så halkde dom lätt ner så tänkte ta o satsa på ett par lite dyrare för att se om de är bättre o sen hör man ganska mycket lov ord om rudy project här =).

/Elias

Oakley skräp!

Oakley skulle inte jag köpa iallafall. X-antal år sedan köpte jag oakle M-frame (gamla modellen). Inom ett år var det sprickor i skalmen men jag hann byta dem mot nya på garantin. 1,5 år senare var de nya spruckna på samma sätt och halvåret senare gick de sönder.. Och inte passar gamla M-frame glasen i nya M-frame bågarna. Nej, enligt mig är Oakley dyra med pissdålig kvalité - dvs aldrig mer.

/Henrik

Ekynox sx??

Har sätt att det finns 2 storlekar (sx o vanlig) på Ekynox men jag har inte hittat några specifikationer för måtten på huvudet. Mina mått är: öra till öga 9 cm och öga till öga (ytteer delen) 10 cm. men ska jag ha sx eller vanlig??

Briko

Har nyligen fått hem mina Briko Zen som jag skickat efter från http://www.the-eye-shop.com de har nästan alla märken till bra priser.
De har halva priset på vissa modeller. De jag köpte kostade bara 300:- med rabatt, frakten är ca 50:-.
Jag beställde även extraglas för 200:-. Det tog bara fem dagar att få hem. Har precis cyklat med dem för första gången, de är kanonbra.

Har Adidas

Har ett par Adidas-glasögon som jag köpte för ca 2 år sen eftersom de gick att få med slipade innerglas. Har varit nöjd hittills men nu har silverbeläggningen utanpå glasen börjat gå bort, så de är väldigt flammiga. De var dyra, så det känns lite surt. Undrar nu om detta är specifikt för Adidas eller om någon annan råkat ut för det oavsett glasögonmodell?

Tack, Eva

Samma sort?

mgullo; sa:
Jag resonerar som vissa andra att de går sönder eller försvinner förr eller senare och då är man glad att man inte spenderat en förmögenhet.

Efter att ha haft sönder några par dyra glasögon resonerar jag på samma sätt.

Förra året köpte jag hos min lokala cykelhandlare ett par med ofärgade, gula och mörka glas samt förvaringspåse för det facila priset 130:-. Deras enda brist var att ett "plastöverdrag" på skalmarna lätt åkte av. Ett problem som är löst med en droppe lim... Mot slutet av säsongen gick de mycket riktigt sönder i samband med lite ovarsam hantering (svårt att säga om ett par dyrare hade hållit bättre). I år har jag köpt nya precis likadana...

Jag kan tänka mig att det är samma modell som jag har. Bågen är svart/silverfärgad. Det första paret jag köpte för några år sedan höll bra ända tills jag råkade lägga mig på dem. I fjor köpte jag två nya par (119 kr/st), och på båda dessa har bågarna spruckit utan större våldspåverkan. Jag misstänker dålig kvalitet i materialet.

Nyligen hittade jag en liknande modell av märket BBB (brukar vara rätt så bra) till ungefär samma pris. Jag kör med dem nu och hoppas att de håller bättre.

Peter

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Maxplosive White cykel från XXL? Mountainbike 6
museo12 Cykel för träning och vardagsbruk finns det? Mountainbike 16
fekki Cykelvasan 2018. Köpråd cykel Mountainbike 17
downhill arvid Downhill cykel trasig Mountainbike 3
insumaster BMX för en 9åring Mountainbike 10
simonlauta Kungsleden på Mountainbike i sommar Mountainbike 13
RikDem Köpa cykel Mountainbike 8
Hige86 Höst/Vinter pendling på cykel! Mountainbike 18
såg Letar efter en cykel. Mountainbike 1
Jivan Nybörjare letar cykel Mountainbike 2
pomperipossa hjälp med val av cykel Mountainbike 10
sunkan82 Vad ska jag köpa för cykel?! Mountainbike 11
Jerre El Camino på cykel! Mountainbike 3
SimonStröm Byta vevparti eller ny cykel? Mountainbike 8
Zephyria Tips på ny cykel Mountainbike 22
Rookien Cykel som klarar en back-flip ? Mountainbike 5
md7dani Val av cykel Mountainbike 3
pelle.k Val av cykel ! Mountainbike 6
gmats76 Renovera gammal cykel Mountainbike 17
Suedish Vilken cykel passar mig? Mountainbike 8
Tomasigmet Vad kostar en bra mtb-cykel? Mountainbike 7
kenny_lex Konsten att köpa en cykel. Mountainbike 2
Smeagol Letar MTB cykel Mountainbike 9
nikje Värde på cykel? Mountainbike 2
liquidmonkey webshop cykel Mountainbike 6
Jonas P Att välja cykel, hur svårt kan det vara? Mountainbike 31
kenny_lex Problem att hitta en cykel Mountainbike 8
Dayana Passar en sådan cykel mig? Mountainbike 6
BrittMarie Skev bakfälg på ny cykel Mountainbike 10
Bergatroll Köpa cykel Mountainbike 4
tiger138 cykel hjälp Mountainbike 1
Gustav Lundeborg Scott Aspect 45 som nybörjar cykel? Mountainbike 1
Inssold Nybörjar cykel? Mountainbike 6
niking Udda DH-cykel Mountainbike 12
Patriksg Vilken cykel ska jag välja? Mountainbike 5
ChippN köpa cykel Mountainbike 5
klättermicke Meka cykel Mountainbike 19
zanna_84 Vilken cykel ska man köpa??? Mountainbike 7
kjellon Köp av cykel... Mountainbike 0
emmalo ihopfällbar cykel Mountainbike 8
Kycklingen "Hopp och lek" cykel? Mountainbike 5
caaphallgren Tysk Bratwürst cykel! Duger den ??? Mountainbike 2
Nilse Vilken storlek skall jag välja på min DH cykel.? Mountainbike 3
Merida Matts Storlek på cykel ? Mountainbike 2
dangermouse Cykel på häststig Mountainbike 11
jonscha Ideal Boommax bra cykel? Ideal bra märke? Mountainbike 3
perpan Välja cykel? Mountainbike 3
Joakim Ambrosson Fodral till cykel? Mountainbike 3
goddag impuls köp av cykel Mountainbike 1
Tomas Carlsson Cykel film! Mountainbike 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg