Crescent Kebne:
--------------------------------------------------------------------------------
kennetsan (Kenneth Sandström)
antal inlägg: 3
profil |email||andra inlägg
2004-05-31 00:07 rapportera | redigera
För några år sedan fanns i Crescents cykelprogram en touringcykel med namnet Abisko. Finns det någon av Er som har någon erfarenhet av denna modell vad gäller kvalitet och prestanda.
svara på detta inlägg svara med citat
--------------------------------------------------------------------------------
thureb (Thure Björck)
antal inlägg: 1352
profil |email|hemsida|andra inlägg
2004-05-31 02:01 rapportera | redigera
Sök på Crescent Abisko
I vänsterspalten kan du söka på gamla foruminlägg och då hittar du ganska många omdömen om den modellen. Många tyckte Abiskomodellen var bra men dyr.
Passar cykeln dig så kan det nog vara ett bra köp.
Thure
svara på detta inlägg svara med citat
Jonas_Hollén (Jonas Hollén)
antal inlägg: 7
profil |email|hemsida|andra inlägg
2004-06-18 20:56 rapportera | redigera
Touringcykel:
kennetsan (Kenneth Sandström) skrev:
För några år sedan fanns i Crescents cykelprogram en touringcykel med namnet Abisko. Finns det någon av Er som har någon erfarenhet av denna modell vad gäller kvalitet och prestanda.
Hej!
Jag har bara erfarenhet från Crescent Kebne. Det är också en touringcykel och ja, jag köpte den splitter för några år sedan. Den är ganska bra. Nackdelarna med den är att styret skulle kunna vara ännu mera böjt bakåt samt att ramen börjar att wobbla när jag tar upp den i höga hastigheter, runt 50 km/h, i nedförsbacke på landsväg, samtidigt som jag släpper styret med händerna.
Hälsningar Jonas