inköpt och väntar på användning.
Jo, jag köpte den för några veckor sedan precis innan prishöjningen ( på typ 100% ò_ó ), fick ge 450:- för det då.
Slog upp det hemma i vardagsrummet otålig som man är för att se så allt var med, och det verkade ok.
Jag kunde inte se något särskillt med det förutom några små saker :
¤ De två kanalerna för de längsgående stagen har någon satt en öljett vardera mitt i, vilket gör det lite trångt att få i och ur dem.
¤ Kanalerna kanske är i lite väl klent tyg för att klara en del misshandel i mörkret vid uppsättning men det återstår att prova.
¤ Sedan tror jag att pinnarna i glasfiber med aluminiumhylsor tillsammans väger lika mycket eller mer än tältduk/en/arna. Möjligt att man skulle kunna göra egna som är lättare?
¤ Längden på tältet kändes nästan på gränsen för mig som är ca 1,85 m om jag ligger raklång (men hur ofta gör man det?).
¤ Påsen det ligger i behövs modifieras eller göras en ny så inte pinnarna far ut, eller så stoppar man det i en extra påse med dragsko för några tior så håller det mot väta bättre med.
Så hittills i korthet skulle jag kunna påstå att jag känner mig ganska nöjd med det tält jag fick för pengarna.
Är bra sugen på att gå ut och testa det snart, risken är att det blir en recension här efteråt.