Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jo, numera gör det det. Det du refererar till var sant tills för några modeller sedan. Men jag har också några nyare modeller, där man kan visa Friluftskartan men räkna rutter på den osynliga City Navigator, samtidigt.
Inte många. Colorado OK men inte många fler. Och det är absolut ingen fördel.
Coloradons akilleshäl är att den automatiskt förstör uppladdade rutter genom att atomatiskt räkna om dom vid minsta avvikelse. Typ stanna för att pinka eller tanka.
På t ex 278 så innebär aktivering av FriPro och deaktivering av CN att rutten "fryses" och man kan då köra bredvid rutten och/eller köra rutten i valfri riktning. Suveränt bra när man kör offroad i skogen.
Inte många. Colorado OK men inte många fler. Och det är absolut ingen fördel.
På t ex 278 så innebär aktivering av FriPro och deaktivering av CN att rutten "fryses" och man kan då köra bredvid rutten och/eller köra rutten i valfri riktning. Suveränt bra när man kör offroad i skogen.
Jag gör likadant på min 60CSx men det kräver ju ett extra moment. Har ännu inte vågat att testa med att göra CN transparent. Tyvärr brukar guldvingarna i mitt sällskap klaga om det blir offroad!