CN NT+ v8 Gammal?

Jag tror att 276C skall klar att visa NT kartor, men däremot inte G2 sjökorten.

Current owners of the GPSMAP 3005C, 3006C, and 3010C can also use g2 data cards in their system. Although BlueChart g2 will not be compatible on earlier generation chartplotters, Garmin will continue to offer and support traditional BlueChart cartography. Likewise, the newest generation of Garmin chartplotters will support previous versions of BlueChart.

http://www.garmin.com/pressroom/marine/111405c.html

Kan meddela att det funkar utmärkt att köra NT+ på en 276C. Däremot så funkar det inte på 60cs, där är det vanliga CN som gäller vilket är lite synd med tanke på att områdena är så stora och tar bara ca 1/2 så mycket plats med NT.

Andra nya vägar?

Hej,
Har Du möjlighet att undersöka om nya RV44 mellan Vänersborg och Uddevalla är med? Ny motorväg halva vägen närmast Uddevalla.
Även RV26 förbi Skultorp, söder om Skövde?

Tack på förhand!
/Leffe

Rv 44 är med som motorväg. Söder om både gamla 44 och järnvägen.
Däremot går Rv 26 fortfarande genom Skultorp. Gör det inte det i verkligheten nu längre?

Anders

Tack Anders!

RV 26 förbifart Skultorp öppnades i höstas, tror jag.
Vägen heter förresten RV26? Den är ju nummerändrad till 26 från Jönköping och norrut (Skövde-Mariestad-Kristinehamn-Filipstad)

Motorvägen RV44 stämmer ju med verkligeheten då.

Återigen många tack!
/Leffe

Den hette 47-48-64 i CS v6, men heter 26 från version 7, alltså förra utgåvan. Eller den som väl ännu gäller, då det hittills bara är enheter med förladdade kartor på kort som fått version 8. Jag har ännu inte sett version 8 ute på DVD.

Anders

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg