Civil rock som är både tålig och snygg sökes

Hur funkar det med Mayfair och regn?

Jag kände på en annan Icebreaker "jacka" och blev lite tveksam till hur den håller vatten på utsidan.
Jag var in på Naturkompaniet här i Östersund härom dagen och de kunde/ville inte ens ta reda på vad den skulle kosta om de beställde in en åt mig.
Han kunde heller inte svara på hur väl Icebreakers jackor motstår väta...

Jag kände på en annan Icebreaker "jacka" och blev lite tveksam till hur den håller vatten på utsidan.
Jag var in på Naturkompaniet här i Östersund härom dagen och de kunde/ville inte ens ta reda på vad den skulle kosta om de beställde in en åt mig.

Ytterplagg från regnets hemland England brukar både kunna vara snygga och praktiska. Titta på klassiska märken. Bra och välsorterade herrekiperingar tore kunna leda dig mer rätt än utebodarna.
Eric Skoglund och liknande. I Kbh är Br Andersen givna.
go tur

Kanske inte så bra i solsken men väldigt stylish är ju Stutterheims svenska regnrock:

storjacka.jpg

Men den är ju mer oldschool - andas ej, inget funktionsmaterial och kostar sina modiga 3400 kr men snygg.

http://shop.stutterheim.se/the-classic-swedish-raincoat-p-101-c-143.aspx

Annars får jag väl hålla med om övriga skribenter..engelsmännen är ju bra på regn...

Kan man tänka mig lite mindre stylish så har jag för mig att typ Didriksson har sålt några lätt fodrade tex-mex rockar. Graden av stil och snygghet kan väl diskuteras.

Två exempel på rätt shyssta - den första skal den andra 3 i ett, dvs avtagbart foder:

resize.asp

colin-3-1-unisex.jpeg

Finns väl att köpa i butiker som säljer Didriksson, borde finnas i de flesta städer.

Senast ändrad:
Hej!

Ta och titta på Barbours utbud av oljerockar, fungerar utmärkt i de sammanhang du nämner!

jag kör själv barbour, en klassisk oljerock, den längre modellen som täcker en kavaj.. outslitlig och som dessutom bara blir snyggare och snyggare för varje år.. oljar man dom vart annat år så håller dom i +30 år...funkar lika bra på stan som på svamp, hundpromenaden eller jakten för den delen..

Gillar verkligen den där Uber Storm Coat som länkades till på förra sidan. Snygg och teknisk

L_UBER_BLACKSTORMCOAT.jpg

Att den kostar 6 laxar är väl bara att svälja...

Det kändes konstigt, NK i ÖSD brukar ju vara hur duktiga som helst på att ta hem kläder man vill ha, men man måste ju köpa dom också.. konstigt att dom inte gav dig ett pris..

//m

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg