Chinerunner

Jag har fixat "bristen" genom att justera grytstödet, redigerar film på det nu.
Kommer att använda torra pellets och laga mat i dagsljus senare under dagen.
Nu skall köket få visa sina goda sidor. Jag ville bara hitta dom eventuellt farliga först :)
 
Jag har den första typen utav köket med de mer stabila kärlstöden och dessa fungerar helt problemfritt. Undra varför de har ändrat till något sämre och mer ostabilt med trådar m.m. Ska det bli lättare eller vad är principen? Men, köket som sådant är det inget fel på och högre mysfaktor får man nog leta efter när man är på tur i skogslandskap.
 

Bilagor

  • köket brinner.jpg
    köket brinner.jpg
    95.1 KB · Visningar: 566
Som jag fattade tillverkaren så vill Britterna kunna ställa sin plåt-temugg direkt på köket. Med den nya grythållaren så kan hur små kärl som helst ballanseras.
Jag hade nog velat ha "ishackorna" i stället :)
 
Idag efter att ha justerat grytstödet enligt Film 3 provkörde jag med pellets.
Nu levererade köket helt till belåtenhet. Fisksoppa lagades på råvaror och avnjöts med vänner.
Nästa moment blir då att börja tillaga med olika metoder och höja "svårighetstgraden" (inte rätt ord) för att se vad Restaurang Skogsmulle kan locka fram :)

Lite för tungt verkade denna belastning vara för hållaren. 2 liter bör nog volymen på kokkärlet ej överstiga.
 

Bilagor

  • vk-live.jpg
    vk-live.jpg
    65.8 KB · Visningar: 557
Lösningen

Jag sade i Film 2 att jag skulle studera alla filmer på youtube tills jag hittat hur andra löst detta.
I natt har jag funnit svaret. Det går att nypa ihop ståltrådarnas öglor helt. Man kan istället haka loss hela tripoden i gångjärns ändarna. Av att göra på det viset blir konstruktionen helt plötsligt stabil.
Men då kommer ju min fråga: Varför tillverkas inte hållaren med slutna öglor i ytterändarna?

3.23 in i denna film ser ni lösningen.
 
Dagens matrast :)
 

Bilagor

  • eld1.jpg
    eld1.jpg
    57.7 KB · Visningar: 408
  • eld2.jpg
    eld2.jpg
    131 KB · Visningar: 407
  • eld4.jpg
    eld4.jpg
    109 KB · Visningar: 398
  • eld5.jpg
    eld5.jpg
    109.9 KB · Visningar: 393
  • eld6.jpg
    eld6.jpg
    110.6 KB · Visningar: 403