China Trade

Hejsan
Jag skulle vilja veta vad ni har att säga om http://www.chinatradeholding.com/1.html som verkar importera BILLIGA kläder?
Har stött på dom två gånger, har köpt en softshelljacka för 299:- som jag inte har hunnit testa för det är ett sommarplagg (enligt mig) och har nyligen köpt den.

Kolla under "Varumärken" och se om ni har sett dessa märken och kanske erfarenhet av dom.

Det jag funderar på nu är ett "skalplagg-ställ"(jacka & byxa) för 500:-, från märket "stormy weather".
Går det att se om ett skalplagg är bra i butik över huvud taget? ta med sig en "blom-vatten-spruta" och be butiksinnehavaren ta på sug jackan och spruta vatten samtidigt som du ber att han/hon joggar lite lätt för att se om det blir mycket fukt på insidan? (de sista får ni ta som lite ironi ;)

Den ser hyfsad ut har tejpade sömmar prasslar lite lagom, hjälp mig att urskilja vad som är bra om det går.
Visst, jag ska inte ut på några arktiska äventyr utan för vanliga friluftsaktiviteter.

//Tommy

Jag vet att Catmandoo har sålts som skidkläder i sverige, de var med i en test som tidningen Åka Skidor gjorde en gång under 1996.
Jag minns att några vänner till mig hade nya Catmandoo "skidställ" när vi var i Kittelfjäll på mitten av 90-talet, de var helt andvändbara.

Jag har ett par Stormy Weather skalbyxor som jag använder som regnbyxor när jag cycklar till jobbet. De fungerar fint men har efter tre år börjat läcka vid loggan, det gick att täta med lite vax.
Inte illa för ett par byxor jag inte betalat mer än 200 för.

Väldigt intressant!

Jag tycker att China Trades affärs idé är väldigt bra och att deras produkter låter väldigt intressanta. Det påminner om ITAB´s affärs idé att produkter ska ge konsumenterna hög kvalitet i förhållande till pris.

Var kan man köpa China Trades kläder? Finns det någon nät butik i Sverige som säljer deras kläder?

Mvh/David

Jag har bara stött på "China Trade" märkena på "tillfälliga" butiker eller runtåkande lågprisförsäljare som stannar 1-2 dar.

Om dom inte säljer sina kläder i vanliga butiker så är det ju svårt att se och prova dom.Jag har tittat på deras hemsida,och dom har ju ingen webshop heller.

/David

1-2 dagars butik

zlate; sa:
Jag har bara stött på "China Trade" märkena på "tillfälliga" butiker eller runtåkande lågprisförsäljare som stannar 1-2 dar.

låter som ett koncept jag stötte på i leksand,köpte en teflon-"tröja" där för 150 spänn.det var brodrat DuPont's logga på,vilket borde borga för viss kvalisort.den har funkat utmärkt.

peter

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg