chili-byte!?!

Wow,

Har tyvärr aldrig sett Bishop annat än på bild (ja, dregglat) och således aldrig testat dem. Finns nåfon i Sverige som har dem?

Vikt?

/föhl

chilli skruvar upp+ nya lagg??

Har också åkt ett par säsonger på chillin utan att
köra i sönder den. Men jag håller med om att den skruvar upp sig. Fick senast erfara det på en brant nordsida i Les Arc. det var helt omöjligt att göra en just sväng med bindningen lös.. läskigt, inget bra läge att börja skruva..

Eftersom det var många som verkar ha koll på utrustning så passar jag på att fråga. Vill köpa ett par nya skidor som passar för lössnö. Har idag ett par stinger som blivit mjuka, dessutom tycker jag att midjan är för smal, trampar liksom igenom när jag svänger.
vad har folk för skidtips?

/Martin

Skidor

Martin,

Jag har en fil med årets 22 häftigaste telisskidor uppdelade i kategorier (100-110, 110-120 och över 120 bredd) samt sorterade på vikt. Bilder och övrig info lika så.

Maila mig sp skickar jag filen.

oscar.fors@connecta.se

Mvh
/föhl

Förutom...

att Chili "rallar" upp fjädrarna, så äter de ju skor åxå !

På undersidan av "pjäxläppen" så brukar Chili lämna efter sig två ordentliga hål, nåt som Rottefella äntligen har ändrat, med hjälp av en plastplatta alá G3, på deras nya R-serie.

/Anders B

Vikten

Jonas,

Ja, jag har kollat deras sida... där uppger de vikten till 3,95 lbs vilket mycket riktigt motsvarar ca 900 g styck. Ganska mycket får man ändå säga. Men kan vara värt det på ett par pistskidor.

Jag kör ju på Linken, de är i alla fall lite lättare. Har dock inte hittat viktangivelse någonstans, någon som vet?

Är trots allt lite skeptisk till Bishop; tå-rull-prylen som de är så stolta över och priset. 299$ är ju en slant. Men tar outside in dem måste man ju testa:)

mvh
/föhl

Jag har sett Bishop på mycket nära håll i en krasch och den gick inte sönder för det "kan" den nog nästan inte men åkaren var nog inte så glad ändå för om bindningen håller så är det givetvis något annat som inte gör det. Åkaren höll, bindningen höll men inte skidan eller snarare monteringen. Bindningen satt kvar på pjäxan och skidan for iväg in i ett skyddsnät (vilket var tur för alla runt omkring och åkaren som fick tillbaka sin skida). Vet inte om det gicka att borra om och montera bindningen på skidan igen.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg