Cheeseburgare från Trekking Mahlzeiten

Det handlar inte om feghet, utan en klassisk fjäderlättsk funktionsanalys. Den oöppnade hamburgaren i sin burk gör helt enkelt mer nytta som imagebyggare på mitt jobb än vad burgaren skulle göra i min mage.

I och för sig ligger en burk i skafferiet därhemma, och hustrun frågade senast igår "När ska du äta din hamburgare, egentligen?"

Men det ska ju vara vid rätt tillfälle.

Lidl säljer Hamburgare med ost och lång hållbarhetstid i par. Ingen burk men plastförpackning, med lite extra dressing så är det faktiskt riktigt gott, även kalla fungerar dom ypperligt. Tycker inte burkburgarna är värda priset....

Lidl säljer Hamburgare med ost och lång hållbarhetstid i par. Ingen burk men plastförpackning, med lite extra dressing så är det faktiskt riktigt gott, även kalla fungerar dom ypperligt. Tycker inte burkburgarna är värda priset....

Hmmm... om det nu finns ett alternativ, så är ju faktiskt priset intressant. Även om det inte är lika uppseendeväckande med plastförpackning som med konservburk.

Denna produkt är så otroligt rolig. Måste köpa en och prova. Dock en ganska "ful" grej att hitta på, typisk amerikansk vildmarksmat.

Jag fick en burk i far dags-present... Kan man få en sammanställning från alla som har provat? Så man kan tillaga den på bästa sätt :)

Jag inbillar mig att det måste vara vettigare att värma burgare och bröd var för sig, men går de att separera utan att gå sönder?

Senap och ketchup antar jag att det förhöjer smakupplevelsen en del (läs: gör att det går att få ner den öht:).

Jag ser inget större fel med konserverad mat, men det blir uppseendeväckande när man har med bröd i konserven, sedan är det en "viss" skillnad på innehållet, och bilden...
Men ute i skogen går det mesta ner och smakar gott.

Bilagor

• burger.jpg
    burger.jpg
    10.8 KB · Visningar: 655
Jag har två som jag inte har provat än, men det ska bli väldigt spännande. Det med rätt tillfälle tror jag dock är viktigt. Inget man vill slöäta för att det är gott kanske..

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
efred Trekking Mahlzeiten Friluftsmat 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg