Cheeseburgare från Trekking Mahlzeiten

Jag var ju tvungen att prova detta. :)

Tillagade dem enligt förpackningen i 10 mins kokande vattenbad. Och visst gick det att äta men...vad det smakade...vette tusan. Brödet blev också väldigt degigt.

Mitt tips är att öppna burken och ställa på glödbädd alt. steka på trangiat.

Smakmässigt var det som sagt ingen höjdare. Men i det är falllet är det ju själva grejen som räknas. Ni kan ju tänka er sällskapets förvåning när jag plötsligt bjöd på hamburgare mitt upp på fjället.

En kul grej!

Och mycket mer än så är det tyvärr inte!

Segt halvtorrt kött och ett bröd som har svettats inne i burken...

Med lite extra ketchup så gick den ner...

Som sagt....... En kul grej

Ok!

Så illa var det inte.

Hemma ok.

I naturen mmmmmm helt fantastiskt.

Bilagor

• 2008-08-09 004.jpg
    2008-08-09 004.jpg
    153.5 KB · Visningar: 3,386
  • 2008-08-09 005.jpg
    2008-08-09 005.jpg
    141.1 KB · Visningar: 4,041
  • 2008-08-09 006.jpg
    2008-08-09 006.jpg
    139.6 KB · Visningar: 2,832
Jag vill starkt avråda från denna produkt! Kanske hade jag varit för kort stund i skogen, men när den tillagats med öppen burk på glödbädd smakade det förjävligt helt enkelt. Konceptet är dock roligt.

infe fel

Tog med två stycken av dessa i veckan som en kul grej. Vill påstå att jag tycker svindyra burgarna man får på typ turistfällor som tivolis och parker och annat kan vara klart sämre. Inte att jämföra med hemmagrillade osv men vad då? Den är konserverad, den är kul och den går att äta. Tar man det bara för vad det är så... :)

/Robban

Jag har ännu inte testat mina (har dem som "kul grej" på jobbet), men på de bilder man har sett ser de ju inte värre ut än lilla hamburgaren på Mackdonken. Eller?

clindh

Forumvärd
Jag vill starkt avråda från denna produkt! Kanske hade jag varit för kort stund i skogen, men när den tillagats med öppen burk på glödbädd smakade det förjävligt helt enkelt. Konceptet är dock roligt.
De skall värmas i vattenbad enligt etiketten, kanske därför?

Har också ett par hemma, men det inte blivit av att prova än...

Fegisar!!!!!!!!

Jag har ännu inte testat mina (har dem som "kul grej" på jobbet), men på de bilder man har sett ser de ju inte värre ut än lilla hamburgaren på Mackdonken. Eller?

Våga prova det är ju bara 5 ggr dyrare än mc-cheese de har tom gurka på.....mmmmm..........

Nu har jag ju inte burkarna kvar, men nog hade man två alternativ att välja mellan beträffande uppvärmning?

(Update)
Jodå:
"Heat the unopened can in a bain-marie for 10 mins or take the cold cheese burer out of the can and heat in a cooking pot/pan. May be consumed hot or cold."

Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
efred Trekking Mahlzeiten Friluftsmat 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg