Jag fick en tråd (Dagens suggestion) bortplockad från "Fritt Forum" med motiveringen att den var märklig,är 'märkliga' inlägg i strid med forumreglerna?
peter
peter
thureb; sa:och fann den lite obehaglig då jag inte kunde förstå syftet med att skriva om djur som behandlas illa och inbrott.
Kanske är det någon som anmält tråden???
Möjligen kan man tolka det skrivna som på gränsen till att uppmana till brott???
Thure
Censur är beteckningen på ett förfarande där staten (eller annan myndighet/organisation) förhandsgranskar material som ska ges ut, exempelvis i tidningar eller andra medier. Ett förfarande där man i efterhand får stå till svars för innehållet utgör inte censur.
- susning.nu
clindh; sa:Vi fick ett antal anmälningar om den, där man upprördes av innehållet och oroade sig för din mentala hälsa. Jag förstod inte heller vad det hela handlade om - hade den inletts med någon slags introduktion eller förklaring kanske den fått vara kvar, men som den såg ut bedömde jag den som alltför bisarr och upprörande för andra tom för "Fritt forum".
Censur är beteckningen på ett förfarande där staten (eller annan myndighet/organisation) förhandsgranskar material som ska ges ut, exempelvis i tidningar eller andra medier. Ett förfarande där man i efterhand får stå till svars för innehållet utgör inte censur.
- susning.nu
ping; sa:Jag hänvisade ju till en annan tråd (Jag och min kajak),där det förklaras vad det hela handlar om.
Nordesjö; sa:ping; sa:Jag hänvisade ju till en annan tråd (Jag och min kajak),där det förklaras vad det hela handlar om.
Möjligen ligger en del av problemet i att du och Utsidans redaktion har helt olika definitioner av ordet "förklara".
Dina texter är ibland ett par båtlängder över gränsen mot "väldigt kreativa", vilket ger oss läsare tolkningsmöjligheter lika fria som dasspapper på Storsylen.
Eftersom du ger oss den friheten kan du heller inte bli sur om någon tolkar dina texter som stötande.
Enkel matte.
susning suger, skaffa fram en ny definition.
clindh; sa:Vi fick ett antal anmälningar om den, där man upprördes av innehållet och oroade sig för din mentala hälsa. Jag förstod inte heller vad det hela handlade om - hade den inletts med någon slags introduktion eller förklaring kanske den fått vara kvar, men som den såg ut bedömde jag den som alltför bisarr och upprörande för andra tom för "Fritt forum".
- susning.nu