Ja visst tror man det!
Ja det hade ju varit allra roligast om nu gäddan varit ute efter handen och inte efter Harren.
Ja det hade ju varit allra roligast om nu gäddan varit ute efter handen och inte efter Harren.
Det var väl inte detta som var frågan? eller hur.pery; sa:Släpp tillbaka de som inte håller måttet.
Sluta när du fått upp middagen!
Man behöver inte dra upp jätte många fiskar för att stilla fiske ivern utan kanske bara fiska på vissa fiskar som visar sig (vakande fisk). Jag tycker det är en utmaning att försöka på enstaka fiskar som kanske vakar stadigt på ett och samma ställe. Annars håller jag helt med er andra här, man tar bara upp den fisk som skall ätas vid stranden.Rungá; sa:Jag fiskar inte för att roa mig, det kan jag göra utan att skada andra.
De gånger jag fiskar vill jag ha fisk som jag kan äta. Allt som inte håller måttet åker tillbaka men det är inte roligt att se dessa fiskar lida i onödan.
Det sämsta läget är när det bara är småfisk som tar på flugan, då tappar jag lusten för att fiska. Jag tror jag går över till nätfiske.
Vad flugfiske "Is all about"holk36; sa:Man behöver inte dra upp jätte många fiskar för att stilla fiske ivern utan kanske bara fiska på vissa fiskar som visar sig (vakande fisk). Jag tycker det är en utmaning att försöka på enstaka fiskar som kanske vakar stadigt på ett och samma ställe. Annars håller jag helt med er andra här, man tar bara upp den fisk som skall ätas vid stranden.
Jag stöder så klart catch and release! Behåller dock någon enstaka fisk ibland! Givetvis så ska vi hantera fisken så skonsamt som möjligt, när vi återsätter den.Vad tycker ni andra här om C&R?
Ja själv är förespråkare av det.
-Släpper tillbaka ca:95-97% av alla fisk ja får.
-Tar bara upp en & annan matfisk.
Givetvis viktigt att man på skonsammaste möjliga sätt återinsätter fiskarna!
Mvh/David
Nätfiske borde bara va tillåtet för yrkesfiskarna!!
-Har själv sett & hört hur mycket en del sk husbehovsfiskare tar upp!!=(((
Och det värsta av allt många av dom säljer fisken svart!
Sen har dom mage att klaga att gösfisket blivit sämmre!!
Hårdare tag & strikta regler mot alla som missköter sig vid allt fiske!!
Fiske är rekreation avkoppling & näring för ande kropp & själ!!
Och ska inte va ett sätt stt fylla frysen!!
-Man måste tänka på att andra vill ha/har möjlighet att få fisk!!
Nätfiskare nej tack=(((
Mvh/David
I Jag är för C&R förutom gäddorna jag fångar i ån dom ska dö.Man fångar dagligen öringar med gäddbett över ryggen därför råder jag dom sm fiskaar i små åar att inte släppa tillbaks gäddorna man fångar där. ; ) ; )
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Premiärfiske put and take sista gången | Fiske | 9 |