Casström SKF No:10 nya modellen

Cannonball

Gäst
Tänkte göra lite finlir och snida ihop bestick med kniven för att se hur smidig den är. Det gick fort att lite grovt karva ut en kniv iallafall. Får se om jag kommer ut till skogs nästa helg så ger jag mig på gaffeln.
Snyggt!
Jag vaxade faktiskt läderslidan till min Casström i veckan, kan se om jag får upp en bild senare.
Jag vaxade även utsidan för att få mörkare brunt läder, jag tycker resultatet blev bra.

Å jäklar vad läckert! Jag beställde faktiskt precis bivax så nästa helg skall jag också vaxa ;) hoppas jag får det lika snyggt. Hur gjorde du då, jag har sett att en del doppar, andra penslar osv.

Cannonball

Gäst
Å jäklar vad läckert! Jag beställde faktiskt precis bivax så nästa helg skall jag också vaxa ;) hoppas jag får det lika snyggt. Hur gjorde du då, jag har sett att en del doppar, andra penslar osv.
Tack!
Jag pluggade dräneringshålet med lite alufolie, sen fyllde jag den med smält vax och hällde över utsidan också.
Låt det suga invändigt några sekunder och töm ut det på alufolie, så går det lätt att bryta loss och återanvända när det stelnat.
Tryck till den och forma den medans den är varm.

Det blir så sjukt mycket bättre än original!

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg