Hej.
Undrar över erffarenheter med capellan. Tacksam för reflektioner om den.
Undrar över erffarenheter med capellan. Tacksam för reflektioner om den.
Norris; sa:Det kändes som packluckorna skulle kunna läcka om man slår runt, men jag provade aldrig. Det är alltså bara en känsla som jag har. Packluckor på andra kajaker har känts mer gedigna.
// Fredrik
När min Capella var ny var jag tämligen olycklig med den just för lovgirighetens skull. Vi var flera som provade för att det inte skulle kunna skyllas på min teknik och styrka, men vi hade alla samma erfarenhet. Därefter monterades rodret och det har fungerat bra, även om det inte är världens bästa. Det är monterat i gummisnoddar på dom gamla mothållens plats, vilket gör att man inte har något riktigt bra mothåll, och att det är svårreglerat. Någon som har någon idé om förbättringar?ANDBEN; sa:Capellan är inte så dum. Men personligen har jag haft lite problem med lovgirigheten: Små vågor + mycket vind i "fel" riktning = svårt att hålla kursen...
Men för övrigt tycker jag den uppför sig väldigt bra i sjön även när det är lite tuffare väder. Misstänker att det är fler än jag som tycker att det kan vara problem med lovgirigheten - har hört talas om ett par fall där ägarna har monterat roder...
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
P&H/Venture Capella 173 | Paddling allmänt | 3 | ||
Kapell till Capella | Paddling allmänt | 0 | ||
P&H Capella glasfiber | Paddling allmänt | 1 | ||
Reparation skädda, Capella | Paddling allmänt | 3 | ||
Capella med roder? | Paddling allmänt | 3 |