Canada Goose Citadel - Tillräckligt varm?

Tänkte skaffa mig en ny Vinterjacka. Har fastnat för Cananda Goose, då jag tycker de är mycket snygga.

De har släppt en ny version nu som hetet Citadel, som är Slim-fit som intresserar mig. Nu vill jag veta om den är Varm. Bor i södra Sverige och avskyr att frysa i det kalla vintervädret som varit de senaste vintrarna.

http://www.canada-goose.com/products-2/new-fallwinter-2011/citadel-parka/

Jag vill bara försäkra mig om att den är varm enough. Att man kan gå i en -12c snöstorm utan att frysa och ha 5 lager under.
 
Varm Jacka

Slim Fit N-3B Parka från Alpha Industries bara 170 dollar (hos Garderoben för 1.799 kr). Bra pris på en slitvarg, gjord för att hålla länge... Alpha Industries gör kläder åt Amerikanska försvaret.(stora volymer = lägre priser för oss) finns i olika färger (Brown, Black, Sage, Maroon & Replica Blue)

Alpha Industries Alaska Parkas är en bra jacka också (finns hos Garderoben för 2.995 kr)

Deras jackor är ju inte precis lika dyra som märkes jackan från Canada Goose, däremot är N-3B Parkan minst lika bra om inte bättre än Canada Goose (dom tar ju betalt för själva märket, deras images etc.)

Mvh troswe
 
Senast ändrad:
Jag tycker att det räcker m en t-shirt o en tunn fleece under skaljackan på vintern i södra Sverige. Jag provade att cykla till jobbet (maklig takt endast 2 km) i vintras iklädd min dunjacka (Haglöfs LIM). Det var en obehagligt varm upplevelse, trots att det stod 20 minusgrader på termometern.

Jag tror att alla fodrade jackor är för varma i södra Sverige på vintern.

Men, jag misstänker att du kanske har en annan krav spec än vad jag har. Det underlättar nog om du berättar vad du ska ha den till.
 
Figurskurna och lagom tjocka låter inte som det allrar varmaste.Det finns olika stoppningsvikter. Bäst lågtemeratur han knappast något tunnar som är figursyttt. 5 lager vintetid brukar borga för att man inte fryser.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg