Camp Molloy

Intressant!?!

Yep, jag tycker det är det. Intressant alltså, iaf litegrann. Lite seg inledning dock och mkt jobbigt att det går varenda kväll, det kommer man ju inte orka se. Blir nog roligare när tävlingarna kommer igång. Löjlig inledning där två sållades bort direkt.

Skall bli intressant att se vilka som pallar. Griniga personer kommer vi nog få se. Jag tror muskel killarna kommer få jobbigt. Inget ont om de (personligen) men när det gäller uthållighet så brukar inte en massa muskler hjälpa utan stjälpa. Det kommer bli mkt jobbigare än någon av dem kan föreställa sig. Fysisk aktivitet i den värmen är tufft.

Hettan kommer kräva sin kvinna vilket gör att jag tror på tjejerna. En krona på Natasha eller Frida. När det gäller killarna är nog poliserna farliga. "Åldermannen" Lennarts uthållighet skall bli kul att följa.

Hur det blir med utröstningar har jag ingen koll på men hoppas inte det är ett system som gör att de "bästa" blir utröstade

Det var min 50-öring!

/ru
 
Lyckades själv missa början och såg bara från
slutet av tävlingen.
Var det 3-5km dom sprang eller?

Är det inte lite orutinerat att lyckas få en
massa blåsor direkt?
En av killarna hade ju riktiga monsterblåsor
som om han gått Nijmegen x3 eller nått.
För mycket gym och för lite marchträning
kanske.......
 
Språngmarsch

Citat ifrån TV4:s site "Knappt tio minuters löpning i stenhård terräng med vetskapen att en man och en kvinna skulle slåss ut."

De blåsorna han fick på de 10 minuterna har jag aldrig sett maken till(alltså relaterat till ansträngningen).


/ru
 
För mkt 'kreatinnissar'...

Håller med om att killen som drog på sig blåsor på första löpningen knappast kommer att bli långlivad. "Jag började gå in skorna för sent."

Sen verkar det vara alldeles för mycket käka-kreatin-å-pumpa-muskler-typer med. Ska bli intressant å se hur de klarar långpassen under tävlingarna, som mest verkar bestå av långpass. Såg lite löjligt ut när de körde styrketräning som morgongymnastik. Smartast var nog av Lennart att dra ut å springa en sväng...
Men jag kan ha misstagit mig - det finns säkert något konditionsfenomen under de där pumpade armarna å brösten. :)

Patric: Utan att ens ha sett programmet så är alla deltagare där mediakåta typer utan liv, enligt din åsikt.
Visst, alla mexicanarare springer omkring i sombrero, käkar tacos å dricker tequila varje dag. Jag vet det, har aldrig ens varit till Mexico! ;)
 
Varför så mycket packning?

Hej.

Är det någon som kan förklara varför de hade med sig så mycket pakning när de skulle ut och springa i skogen idag... De verkade ju ha tagit med så mycket som möjligt.
Förresten vad är det för ryggsäckar de har? Det är någon av haglöfs modeller, men en typ som mer verkar vara lämpad att tågluffa med.
 
Vill även jag dra mitt strå i den här diskussionen.

Enl mig så är inehållet klart godkänt, detta är precis vad ett program ska innehålla om det nu nödvändigtvis ska få existera dockusåpor.
Ang deltagarna så kan jag inte säga så mycket om dem då jag bara sett 1,5 avsnitt. Men blåsor på fötterna vet väl alla att man kan få brottas med och det verkade inte som killen gjorde så stor grej av det...

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att deltaga och jag är defenitivt inte mediakåt.
Ett härligt äventyr i Australiens vildmark tackar man ju inte nej till:)
Ang ryggsäckarna så är ju saken klar att det är Haglöfs men vilken modell.... Viktor eller Sho-Sho skulle jag tro.

Ha det gött allihop!
Kalle.
 
Hobbe21; sa:
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att deltaga och jag är defenitivt inte mediakåt.
Ett härligt äventyr i Australiens vildmark tackar man ju inte nej till:)
Ang ryggsäckarna så är ju saken klar att det är Haglöfs men vilken modell.... Viktor eller Sho-Sho skulle jag tro.

Ha det gött allihop!
Kalle.

Men varför åker du då inte dit och äventyrar lite i Australiensvildmark, eller måste TV vara med?

;)
 
Sponsring

Vi kommer nog att få se en hel del märken flyga förbi. Redan har ju som sagt petzel lyckats exponera sig kraftigt. Samma sak när det gäller haglöfs. Men när företag som petzel och haglöfs sponsrar ett program men målsättningen att göra en lite tuffare multisport dokusåpa kommer det ju helt klart att bli mer intressant än när MyggA sponsrar farmen.
 
Riktig jävlaranammaTV

finns på The Discoverys channel.
Här snackar vi riktig expeditionstävling
Discovery har följt denna tävling x-antal gånger/år under mycket professionella och "vettiga" former.
Här röstas inget ut, här finns ingen snacka-skit-bilda-pakt-TV, här är det fullfölja tävlingen eller inte, bryter en bryter alla.
Det är alltså en tävling där laganda, kämparvilja och fysisk styrka är avgörande.
Här röstas ingen ut


De hade i en mängd avsnitt följt deltagarna i
The Eco-challenge på olika sätt. Som exempel så hade de monterat kameror på ryggsäckarna i ett av lagen, vilket gör att vi som TV-tittare för följa dessa superatleter på riktigt nära håll.

Så snälla TV4, gör en riktig expeditions tävling och skippa dessa förnedrande utröstningar.
Skapa ett par lag, låt dem tävla på riktigt..

Lär av Discovery!!

Här är eco-challenge länk

http://www.ecochallenge.com/
 
Re: Riktig jävlaranammaTV

bash; sa:
finns på The Discoverys channel.
Här snackar vi riktig expeditionstävling
Discovery har följt denna tävling x-antal gånger/år under mycket professionella och "vettiga" former.
Här röstas inget ut, här finns ingen snacka-skit-bilda-pakt-TV, här är det fullfölja tävlingen eller inte, bryter en bryter alla.
Det är alltså en tävling där laganda, kämparvilja och fysisk styrka är avgörande.
Här röstas ingen ut


De hade i en mängd avsnitt följt deltagarna i
The Eco-challenge på olika sätt. Som exempel så hade de monterat kameror på ryggsäckarna i ett av lagen, vilket gör att vi som TV-tittare för följa dessa superatleter på riktigt nära håll.

Så snälla TV4, gör en riktig expeditions tävling och skippa dessa förnedrande utröstningar.
Skapa ett par lag, låt dem tävla på riktigt..

Lär av Discovery!!

Här är eco-challenge länk

http://www.ecochallenge.com/

Jag har sett två olika serier om eco-challenge tävlingen på TV3, jag måste säga att det var upplagd precis som en dokusåpa, där fans intrigerna i laget, mellan lagen, där fanns Playbooy laget med utvikningsbrudar, där fanns laget som hade kickat en medlem precis före tävlingen som nu var med i ett annat lag. Där fanns lagen som bestod av mer eller mindre amatörer som gnällde hela tiden. Så jag vet inte om TV programmen om eco-challenge var så himla mycket mindre dokusåpa! Men det var mycket bra underhållning, hur som helst!

//Micke
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg