Camera

Hej!
Jag behöver en camera. Någon som vet någon inte alltför tung till bra pris? Som man sen kan ha över bilderna på datorn. Behöver inte vara vattentålig eller något sånt.
Taaack!

Det var en fråga som kanske kan tyckas enkel att ställa, men svår att svara på..

Vad är bra pris ? 1000 eller 100 000 kr ?

Mvh // Johannes

Då ska du nog titta på blocket efter en begangar. För 2-300 SEK får du inte många nya kameror men en begagnad kompaktkamera med några år på nacken borde du kunna hitta för dessa pengar. Se till att få med rätt kablar då du köper begagnat bara. Enklast att undika post och porto , dvs köpa i närheten om du vill hålla priset nere.

Lycka till!

/Patrik

avslutad210712

Gäst
...
Enklast att undika post och porto , dvs köpa i närheten om du vill hålla priset nere.
...

När det gäller kameror så finns det andra anledningar till att köpa i närheten. Väldigt mycket bedrägerier med just kameror "är det för bra för att vara sant så är det inte sant".

Dessutom är det väldigt enkelt med dagens digitala kameror att kontrollera resultatet direkt på plats med en bärbar dator.

300 är svårt för en ny kamera. För 500 får du en ny Olympus från Clas ohlson.

Lägger du på ytterligare ett par hundra får du en vattentät nikon som filmar i HD (Coolpix S31).

Okej, tack! Jag vet inte riktigt hur det fungerar med kamera. Om jag köper en kamera som jag kan föra över bilder till datorn med, kan jag fortfarande få vanliga foton? :=)

Okej, tack! Jag vet inte riktigt hur det fungerar med kamera. Om jag köper en kamera som jag kan föra över bilder till datorn med, kan jag fortfarande få vanliga foton? :=)

Jodå det går. Enklast är att köpa fotopapper och sedan skriva ut dom i din vanliga skrivare som du har kopplad till datorn.Vill du ha bättre kvalitet så lämnar du in filerna till en fotoaffär eller nätaffär som skriver ut dom åt dig.
Kjell

För kring 500kr (kommer inte ihåg exakt pris) kan du köpa en Olympus TG-320 med väska och tillbehör på MediaMarkt (TG-320 Action Kit). Dessutom väderskyddad vilket kan vara bra om du vill använda den i fjällen.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg